USB Webserver en PHP scripts

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seesmeel

Gebruiker
Lid geworden
25 jul 2010
Beste allemaal,

Ik heb een paar kleine vraagjes over USB webserver en PHP scripts.

Sinds enige tijd ben ik me gaan bezighouden met websites maken en dergelijke. Hierbij probeer ik bijvoorbeeld ook een klein beetje handigheid te krijgen met PHP scripts. Maar dit is voor een beginner als ik ben, nog vrij lastig.

Na enig zoeken is het me gelukt om een mijns weten compleet script te bemachtigen voor een bepaalde site. Echter, is het hebben van een script voldoende voor een gehele website? Of moet dit eigenlijk verwerkt worden in bijvoorbeeld Dreamweaver of een dergelijk programma?

Bij het doorzoeken van dit forum, kwam ik het programma USB Webserver tegen.. Uiteraard zullen er velen zijn die hier ervaring mee hebben.. Voor mij is dit geheel nieuw. Ik lees alleen af en toe wel eens dat mensen door USB Webserver problemen kunnen krijgen met de router en dergelijke vanwege het poort forwarden en dergelijke.. Daardoor ben ik nog een klein beetje terughoudend om het te proberen, omdat ik hier thuis niet het hele internet in de war wil helpen. Kan iemand aangeven wat de gevaren/problemen kunnen zijn met USB Webserver?

En wanneer ik het complete script zou uploaden naar deze USB Webserver, heb ik dan verder niets nodig om de website te laten zien?

Ik weet dat het veel vragen zijn, maar ik hoop toch dat jullie mij willen helpen en mijn vragen kunnen/willen beantwoorden:)..

Alvast ontzettend bedankt voor alle reactie!

Groeten,

Kees

Als je de website wil tonen aan mensen op het web kan een script voldoende zijn maar dat lijkt me sterk; als je helemaal niks edit dan heb je namelijk een website letterlijk gekopieerd van een ander. Waarschijnlijk moet je nadat je je script hebt eerst zelf nog het een en ander aan content hebben om op je site te zetten (informatie of plaatjes of net wat je met je site wilt doen)

Wat betreft USBwebserver en je internet stuk maken; waarschijnlijk valt het wel mee maar je moet er rekening mee houden dat als je jouw pc gebruikt om de website te tonen en je je pc uitzet, je website ook direct offline is. Als je wil dat mensen van buitenaf erop kunnen moet je dus 24/7 je PC aan hebben staan. Wat je beter kunt doen als je je website online wil hebben is webruimte huren (webhosting via een provider)
Dat is niet bijzonder duur maar geeft je wel de garantie dat je website (bijna) altijd bereikbaar is en dat er mensen zijn die voor jou opletten dat er niks geks gebeurd op je pagina.

Waar je USBwebserver wel heel goed voor kunt gebruiken is om je website te testen op je eigen computer, daar wordt het dan ook meestal voor gebruikt.

Hallo.

Als je je website wil hosten op je eigen computer dan moet je er wel rekening mee houden dat er dan een groot gat in de beveiliging gaat zitten.
Volgens mij zijn er speciale programma's voor (web) server beveiliging.

En over USBWebserver:
Ik gebruik liever Wamp omdat het wat prettiger voelt dan USBWebserver.
Een tijd geleden gebruikte ik normaal Xampp.

Voor mij is het zo:
1. Wamp
2. Xampp
3. UsbWebserver.

Maar je moet doen wat je zelf prettig vind.

Remi1115

Hartelijk dank voor beide reacties:)!!

@Frats: Ja, dat is dus ook wel iets waar ik een beetje nieuwsgierig naar ben, want het lijkt een redelijk compleet script te zijn, maar omdat ik tot dusver weinig verstand van scripts heb enzo durf ik dit niet met zekerheid te zeggen..
En wanneer ik besluit de website daadwerkelijk te lanceren, zal ik inderdaad webruimte gaan huren ipv zelf de server zijn, want ik voel er niet zo veel voor om mijn comp 24/7 aan te laten..
Maar gaat het gebruiken van USB Webserver of een andere webserver niet conflicteren met je router instellingen en dergelijke? Want daar las ik dus iets over met poorten die je open moeten zetten o.i.d., maar ik zou zelf denken dat je als je offline de site wil testen je niets met je router(-instellingen) hoeft te doen?! Of ben ik nu helemaal verkeerd aan t denken!?

@Remi: Oke, ik ben vrij nieuw op dit gebied, dus ik ben niet echt bekend met deze webservers. Kun je misschien aangeven wat Wamp iets prettiger maakt voor jou? Is dat ook voor beginners als mij interessant of heb je dan al wat meer kennis nodig?

Maar in principe zou het dus mogelijk kunnen zijn dat ik met het uploaden van het script naar een webserver een website zou kunnen lanceren?

Iig wederom alvast hartelijk dank voor alle informatie :)!!

Groetjes,

Kees

Zolang je je website lokaal host is er niks aan de hand en hoef je niet te knoeien met instellingen. Je gaat simpelweg in je browser naar het adres http://localhost/ en daar zul je je website zien staan. Het probleem komt als je de website online wil zetten, omdat je dan je router moet vertellen dat bepaalde adressen en IPs door moeten verwijzen naar USBwebserver, en dat kan soms nog lastig zijn.

Wat je script betreft; "volledig" betekend niet dat het jouw website bevat, maar gewoon dat het script compleet is; ik weet niet wat voor script het is maar ga er niet vanuit dat het meer doet dan wat het zegt te doen.

Oke, dat is vrij duidelijk, maar is het ook mogelijk om (bijvoorbeeld met bovengenoemde webservers) alles offline te doen? Dus zeg maar zonder dat mijn computer verbonden is met Internet?

Dus zo lang ik de website niet echt online heb staan, heb ik ook geen mogelijke beveiligingslekken in mijn computer en/of internet of kan er dan eventueel alsnog 'ingebroken' worden?

Standaard staan de meeste van die dingen in "offline" modus en zijn ze dus niet benaderbaar van buitenaf. Zolang ze in die modus staan kun je ook gewoon je internet kabel eruit trekken maar das niet echt nodig; in offline mode zijn ze gewoon niet toegankelijk via het internet en dus zo veilig als je computer normaal ook al is.

Ik heb inmiddels Wamp geïnstalleerd op mn computer en geprobeerd mijn script bestanden te uploaden naar de www directory van Wamp. Dit is goed gegaan en de mappen zijn ook zichtbaar op de server. Nu kom ik alleen niet verder. Bij het script zat ook een install bestand. Wanneer ik dat draai, vraagt hij om een aantal gegevens. Waaronder ook de database naam waar ik het script op wil installeren. Dit heb ik tot dusver nog even opengelaten, omdat ik nog niet zo heel goed weet wat ik daar moet invullen.

Nu loop ik bij stap 2 tegen de volgende melding:

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Access denied for user 'SYSTEM'@localhost' (using password: NO) in C:\wamp\www\install\install.php on line 25

Cannot connect to localhost

Edit: hij vroeg tijdens het kopieren van mijn script bestanden of ik het index bestand wilde overschrijven? Dit heb ik nog niet gedaan. Er zat al een index bestand in de www map en er zat dus ook een index bestand tussen de scripts. Had ik deze wel moeten overschrijven of juist niet?

Iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Alvast hartelijk dank voor de reactie(s) :)!!

Grtz,

Kees

Laatst bewerkt:
Ja, want de index die er opstaat is de standaart index van wampp.
en omdat je een nieuwe site gaat plaatsen zal er ook een nieuwe index moeten komen.

Oke, maar verklaart dat ook de rest? Of is dat toch iets anders?

Edit: volgens mij is het gelukt :)

Laatst bewerkt:
De rest is omdat je geen database hebt gemaakt hebt en hij wel probeert om met die niet opgegeven database te communiceren. Je zult er dus eentje maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan