Usb werkt niet, is niet leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

dbijman

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2003
Hallo,

Ik heb een usb stick die ik nergens als verwisselbare schijf zie. Ik heb usb stick in diversen poorten gedaan, maar nergens doet hij echt iets. Echter in een poort gaat wel het lampje branden (en af en toe knippert deze), maar ik zie hem niet.

In apparaatbeheer staan geen rare dingen.

Ik heb een Acer Aspire 5738 G, met windows vista home premium.

Ik heb geen idee wat het is, de usb stick heb ik van helpmij.nl gekregen en werkte bij mijn vorige laptop prima.

Iemand enig idee wat ik kan doen om dit probleem op te lossen?

Alvast bedankt.

Debora

Zijn je drivers up-to-date?
Al getest of die een andere USB wel pakt?
Zo kan je uitsluiten of je pc hem niet pakt, of dat er toch iets stuk is aan de USB stick.

Kan van de Realtek geen nieuwe driver downloaden.
Op mijn pc op het werk doet deze het wel, net als in mijn oude (ook acer aspire) laptop, maar dan onder xp.

Dan is het een driver voor je USB poorten in je laptop die mist.
Weet je zo verder de weg:)?

Nee heb geen idee wat je bedoeld.
Als je me iets meer zou kunnen vertellen heel erg graag.

Drivers zijn de stuurprogramma's voor jouw hardware. Zoals je videokaart, je processor, etc.
Als je even Pc wizard 2007 download (gratis), kan je vertellen welk merk je hebt(van je usb poorten), en kan ik de geschikte driver voor je vinden.:)
Maar dat moet helaas morgen want ik moet nog leren voor een lastig geschiedenis tentamen. Hopelijk helpt iemand anders je probleem op in de tussentijd.
En anders even op je werk vragen aan een beheerder mannetje, die weet daar wel raad mee;).
succes!:thumb:

Ik heb de wizard gedownload, als ik hem wil openen krijg ik de melding dat er een probleem is met het programma, dan kan ik of op internet zoeken naar een oplossing, alleen daar gebeurd niks of ik kan het sluiten.

Nog andere ideeen.

Nee op me werk weten ze het ook niet.

Succes met leren.

Laatst bewerkt:
Volgens mij is het Intel. (Zie bijlage) ( Ik heb ook al bij Intel gekeken maar wordt er niet echt veel wijzer van)

Bijlagen

• Tbv helpmij.nl.jpg
    Tbv helpmij.nl.jpg
    99,6 KB · Weergaven: 45
Daar is wel een driver voor te vinden, Intel driver downloads ligt er nu even uit. Maar de link krijg je zo wel;).

Wel apart, zo te zien heb je windows 7. Die kiest jouw drivers meestal uit zichzelf...

Ik wil ook wel kijken voor de drivers maar zou ff niet weten waar ik moet zoeken.

Ik heb geen Windows 7, maar Vista.

Het vreemde is dat me muis (usb) het wel doet, maar ook niet gezien wordt.

Op een laptop met Windows 7 werkt dit wel, en krijg ik bij de verwisselbare schijf de usb wel te zien.

(Op de Vista laptop heb ik af en toe de mogelijkheid om hardware veilig te verwijderen, maar deze verdwijnt dan ook weer, als ik klik op veilig verwijderen dan zie ik staan dat het een usb is van Realtek

Laatst bewerkt:
Ik heb 32 bits.
Als ik download dan krijg ik door dat het systeem heeft Mobile Intel GM45 Express Chipset heeft gevonden.
Alleen deze kan ik dan weer niet vinden in de software lijst. En de ICH9 ook niet...
Of ben ik echt zo dom.

Als ik de usb stick erin doe dan zie ik hem even, als ik er op klik gaat deze alweer weg.
Als ik de stick erin doe en dan naar apparaatbeheer ga dan krijg ik erbij te staan Realtek USB 2.0 Card Reader, kan hier niet wat mis mee zijn.

Laatst bewerkt:
Er staat precies: Realtek 2.0 Card Reader, geen fouten helemaal niks.

Het is heel moeilijk om nou je probleem visueel voor mij te krijgen, het beste is als je iemand met een beetje verstand er even bij haalt. Een neefje is daar al gauw slim genoeg voor, ben zelf 15 jaar dus:P. Je probleem is makkelijk op te lossen, alleen is het mij met jouw beschrijving even niet duidelijk.:)

Dat is jammer, maar volgens mij is de beschrijving wel duidelijk.

Als ik mijn usb stick in de poort doe, dan krijg ik bij apparaatbeheer een poort erbij, daar staan dan Realtek 2.0 Card Reader. Ook komt er dan in mijn taakbalk een icoon van hardware veilig verwijderen. Als ik hier op klik gaat het icoon weg.

Verder is de usb stick niet te zien in deze computer, dus geen verwisselbare schijven.

Ik heb de laatste updates van intel en realtek gedaan.

Usb werkt wel op een windows 7 en bij windows xp.

Meer kan ik er denk niet over vertellen.

Of hij staat er gewoon, of het is die driver.
Download de gene waarvan die zegt dat je die nodig hebt...:)
Meer kan ik niet doen.

Hij staat er echt niet.
Heb zowel de drivers van Intel als van Realtek gedownload, pc opnieuw gestart. Maar helaas.

Ik laat hem nog even open staan, misschien dat iemand nog wat weet, en anders ga ik maar een andere usb stick kopen.

In ieder geval bedankt voor al je hulp.

Laten we even wat dingen uitsluiten puur voor de zekerheid:
- andere USB' sticks doen het wel op je vista laptop?
- de betreffende USB stick doet het wel op andere laptops/pc's? had je al geantwoord..
- Heeft het type usb stick nog een naam? misschien dat het een meer voorkomende fout is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan