usb werkt niet naar behoren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vinnie82

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Dat is nou precies waar ik ook last van heb op de één van de pc's hier in huis.
Als ik de iPod aansluit op die pc (of een memorystick ofzo) herkent ie hem niet en doe ik hem vervolgens in de andere pc, doet ie het meteen. Alle andere usb-apparaten (webcam, printer) doen het wel gewoon op die pc, maar de losse apparaten dus niet.
Is er iemand die weet wat je hieraan kunt doen, want ik heb al van alles overhoop gehaald zoals opnieuw installeren van de usb-poorten enzo maar niks werkte. In elk geval niet voor lang :mad:

Na een tip heb ik geprobeerd de ipod erin te doen en dan pas de pc op te starten maar ook dan wordt de ipod nog niet herkend.
Misschien dat iemand nog andere tips heeft om te proberen?

Laatst bewerkt:
Hoi,
ik heb van jouw vraag maar een eigen vraag gemaakt.
Om daar iemands anders zijn topic voor te gebruiken is niet netjes en willen wij ook niet hebben bij Helpmij.nl

Is er dan echt helemaal niemand die weet hoe ik dit op zou kunnen lossen? Ik zou het namelijk heel graag werkend willen hebben, het is nu zo'n gedoe dat alles telkens maar op 1 pc gedaan kan worden. Alle bestanden naar die pc sturen via het netwerk enzo.

Ben je ingelogd als admin? soms is een gewoon user-account zo ingesteld dat je verwisselbare media (USB-stick, ...) niet kunt (mag) lezen.

Jan

De enige accounts die erop zitten zijn de standaard accounts dus dat zou geen probleem mogen zijn, maar ik zal het in elk geval even controleren aangezien hij bij MSN volgens mij ook weleens zat te zeuren dat je ingelogd moest zijn als admin.
Ik laat nog weten hoe het afgelopen is.

Update:
De standaard account is gewoon ingelogd als beheerder dus dat kan het probleem niet zijn. Ook heb ik een extra beheerdersaccount aangemaakt en het daarmee geprobeerd, maar dit werkte ook al niet.
Andere mogelijkheden??

Laatst bewerkt:
Ik heb het vorige topic niet gelezen, dus misschien is dit al gechecked.

Maar zijn de juiste drivers wel geinstalleerd voor de usb poorten? dit is in XP te controleren door rechts te klikken op deze computer- beheren (of manage) en dan apparaatbeheer (device manager) te selecteren.

Staat er een rood kruisje of geel vraagtekentje bij de usb sectie of staat de usb controller bij overige apparaten, is dit het probleem.

Hoi MrTijn,

Dit was nog niet aangedragen voor zover ik weet, maar ik had het zelf al wel gecheckt en er zijn geen fouten te ontdekken in de software van de usb-poorten. Ze werken namelijk wel, alleen niet met de iPod eraan. De printer en webcam doen het al tijden zonder enige problemen namelijk.

Nog maar een keertje onder de aandacht brengen dan, want het is nog steeds niet opgelost mensen :confused:

Eerst dacht ik dat de i-pod (als deze een harde schijf heeft) meer stroom nodig zou kunnen hebben dan de USB-poort kan leveren, maar je zegt dat een gewone memory stick ook niet werkt. Dan kan het zijn dat een policy van het systeem verhinderd dat een "foreign" disk niet (automatisch) geïnstalleerd mag worden...

kan je hem bijvoorbeeld wel zien in disk management?

Verder zou ik niet weten wat er nog meer aan de hand kan zijn.

succes!

grtz, Martijn

Ik kan de iPod ook niet zien in diskmanagement, het is gewoon net of ie niet aangesloten zit. Alleen aan de iPod zelf kan je zien dat ie wel aangesloten is, hij laadt namelijk op zodra je hem aansluit. Een memorystick ziet ie echt heel af en toe wel, maar eigenlijk gewoon niet.

Hopelijk is er nog iemand anders met een/de oplossing, want ik wordt er een btje gek van eigenlijk.

Inmiddels pakt die pc memorysticks wel altijd, maar na ongeveer een minuut worden ze dan ineens niet meer herkend. De iPod is nog steeds geen enkele keer herkend, ik krijg zelfs niet eens een melding dat er nieuwe hardware is aangesloten.

Hoi !

De enigste mogelijkheid die ik zie is toch een stroomkwestie !

Zijn het USB-poorten rechtstreeks op je MOBO, of via een kabel, bijv. naar de voorkant van de PC ?

Wat is er op die PC nog meer via USB aangesloten ?

Wat is het merk/type van je MOBO ?

Kan ik es kijken of het daarbij een bekend probleem is.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Sorry voor de late reactie, maar ben nogal druk geweest de afgelopen dagen. Het MOBO is een ASRock, maar ik heb geen type kunnen vinden erop. Wel weet ik dat de usb-poorten zowel direct op het MOBO als via een kabeltje aangesloten zijn. Er zitten er namelijk 4 aan de achterzijde van de pc (direct op MOBO dus) en 2 aan de voorzijde (met kabeltje dus). De andere apparaten die op de usb-poorten zijn aangesloten, zijn een HP AIO printer en een Logitech webcam. Deze apparaten doen het beiden perfect, maar doe ik dan de iPod in één van die usb-poorten dan doet die het niet. Als ik de printer in een andere poort doe, doet die het wel gewoon :confused:

Ik hoop dat je hier wat aan hebt en mij ermee kunt helpen.

Groeten,
Vinnie82

Ik heb zojuist met Everest Home het type van het moederbord kunnen vinden. Het is een ASRock K7S41GX. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Hoi !

IK zal even nakijken of ik er een oplossing voor kan vinden.

Je hoort vanavond nog van me.

Greetz,

Harry.

Hoi Harry,

Ik vroeg me af of je inmiddels al een oplossing hebt gevonden voor mijn probleem?

Mvg,
Vinnie

Hallo !

Ik heb niets kunnen vinden dat het probleem kan verklaren.

Nergens kunnen lezen dat Ipod en Asrock niet samen zouden gaan.

Temeer daar andere USB-apparaten wel herkend worden.

Je zou op de Asrock-site nog eens de laatste drivers voor je MOBO kunnen zoeken (voor USB 2.0), maar dat zou in principe niet nodig moeten zijn.

Het spijt me dat ik je niet verder kan helpen.

Greetz,

Harry.

In ieder geval bedankt voor de moeite en het meedenken.

Misschien is er nog iemand anders die een oplossing heeft?

Mvg,
Vinnie

ik had dat ook en mss zou het kunnen liggen aan dat de poorten loszitten je kan dan beter een nieuwe poort of rij poortne kopen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan