usb werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

B.Kat

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2001
Beste mensen,
Ik heb een probleem met de usb poorten van mijn laptop, Win 98 se.
Wanneer ik een apparaat aansluit krijg ik niet meer de melding : Nieuwe hardware gevonden ,ook wanneer ik een print opdracht geef ,krijg ik de melding ; kan printopdracht niet uitvoeren.
Nu lees ik op dit forum steeds van verwijder de USB poorten via > configuratiescherm > systeem >hardware
en start dan de PC opnieuw op en Windows zal de poorten opnieuw installeren. Ik durf dit nog steeds niet te doen omdat ik bang ben de verkeerde dingen te verwijderen en dat de PC het dan helemaal niet meer doet.
Nu is mijn vraag moet ik in apparaten beheer nu USB-Controllers weggooien of iets anders.
Ik hoor het wel .
Vr.gr. B.kat

- staat usb ook enabled in 't bios?
--> 't lijkt mij dat apparaten zoiezo gedetecteert zouden moeten worden en dat doet ie blijkbaar ook niet..

- bij apparaatbeheer, staan daar wel usb dingen bij?
(bij met uitroepteken off iets dergelijks)

lijkt me handig als je even uitzoekt wat voor moederbord je hebt, zodat je dan kunt uitzoeken of er ook USB-drivers beschikbaar zijn voor je moederbord.

(kun je achterhalen met AIDA of Everest, die hieronder te downloaden is.)

Hoi,

Yep.. USB Controllers moet je weghalen dan en alles wat daaronder ligt. waarschijnlijk moet je eerst de onderliggende items van in de catergorie usb controllers weghalen en dan de usb controler zelf.

Groetjes, Dj viper

Hallo DjViper,
Dus wanneer ik jou raad op volg gaat alles goed?
De USB staat in de bios ingeschakeld dus daar kan en mag het niet aan liggen.

Vr.gr. B.Kat

Hoi,

Dan zou het goed moeten gaan, op die manier zal windows weer de USB gaan zoeken en herkennen en weer installeren.

Kijk voor de zekerheid eens op de windows update site of daar ook een update is voor USB poorten onder windows 98.

Groetjes, Dj Viper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan