USB werkt "zomaar" niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderrrrr

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 apr 2005
Hallo,

ik heb een Dell Optiplex met 6 usb-poorten (2front / 4 achter). Hierop diverse apparatuur aangesloten, waarbij alles naar behoren werkte. Bij het overschakelen van de ene naar de andere account hield de usb-muis er mee op. Het infraroodlampje van de muis brandde nog wel. Na resetten werkte de muis niet meer, evenals de rest van de usb-apparatuur (waaronder draadloos modem). Met PS2-muis functioneerd het systeem weer. Bij apparaatbeheer staan alle USB-controllers en hubs aangegeven, en volgens Windows werken ze correct. Apparatuur wordt echter niet herkend. Controllers/hubs weggegooid bij apparaatbeheer. Na herstart worden ze keurig opnieuw geïnstalleerd. Apparatuur werkt echter niet.

Wie weet een oplossing?

Beste Sander,

Heb je de bijgeleverde drivers van de muis al eens geinstalleerd?
Heb je ook op internet gezocht of er nieuwere drivers voor je usb-controllers te vinden zijn?
mvg,

Berjan

Nee. Heb ik nu niet gedaan.
Dat doet XP normaal gesproken ook automatisch. Bij een standaard usb-muisje van logitec wordt ook geen driver meer meegeleverd.
Het probleem is dat geen enkel apparaat meer 'gezien' wordt. Je zou verwachten dat de usb-controller stuk is gegaan, maar dat klopt weer niet met het feit dat xp de usb-controller gewoon herkent. Misschien een andere suggestie?

Enkele suggesties;
- Nieuwste drivers usb-controller installeren
- Muis eens in een andere computer proberen
- Muis via een verloopstukje op de PS2 ingang proberen aantesluiten.
- Andere muis proberen

opgelost (maar niet netjes)

Heb de standaard usb-poorten, zelfs na opnieuw installeren van xp, niet meer aan de praat gekregen. Ze worden nog wel gezien door het besturingsysteem.
Ten einde raad maar insteekkaaartje gekocht met 4 usb-2-poorten. Werkt probleemloos. Ik moet er maar mee leren leven, denk ik.:(

Vreemd dat je ze niet meer aan de praat krijgt:confused:
Hoe zo'n oud moederbord heb je? Als ie aardig oud zal ik toch aanraden zelf usb-drivers van internet te halen. Je moet dan alleen nog even uitzoeken welke merk je hebt.
Als je nog hulp nodig hebt kun je altijd aan de bel trekken;)
mvg,

Berjan

hoi BerryJan,

moederbord is niet bijzonder oud. (weet merk niet precies, maar systeem is Dell optiplex GX270, P4 2,8gHz hypertreading.
Hoe kun je apart USB-drivers installeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan