usb wifi en printer delen.

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jef

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Hallo mensen.
Ik heb een vraagje over een usb wifi stick en een printer.
Ik heb namelijk een printer ( epson sx 405 ) die nu is aangesloten op mijn comp. via een kabel.
Mijn vrouw heeft echter een laptop die draadloos is en werkt via een router.
Mijn computer hangt gewoon aan de kabel.
Nu zag ik ergens een usb wifi stick te koop. Kan ik deze gebruiken om mijn printer te kunnen gebruiken als mijn vrouw wil printen door deze wifi stick te plaatsen in de extra usb van de printer of zit ik hier fout mee?
Als dat zou kunnen hoef ik dan alleen maar de printer in de laptop van mijn vrouw als te installeren of moet ik nog meer doen?

Alvast bedankt
Jef.

Je hebt allebei verbinding met de router, al dan niet draadloos, dat doet niet ter zake. De printer aan je pc moet je delen. Zoek even naar "bestands- en printerdeling".

De laptop; ga naar configuratiescherm->printer->nieuwe printer toevoegen. Kies voor netwerkprinter, zoek je epson en installeer de drivers, dit zal zo goed als vanzelf gaan. Probleem kan je besturingssysteem zijn, mijn canon doet het wel op mn XP-pc, maar niet op mn W7-laptop.

Om met de laptop te kunnen afdrukken moet je pc aan staan.

Dat is nu net waar ik van af wil.
Ik kan de printer opnemen in een netwerk waarbij mijn computer moet aanstaan om eigenlijk via mijn computer ( als een soort host ) te printen. Ik wil nu eigenlijk alleen de printer aanlaten staan en dan de , af te drukken, documenten via de wifi usb stick laten verwerken.

Ik ga me er eens in verdiepen. Dit lijkt inderdaad de oplossing. Dank je wel.
Hoe kan ik trouwens een vraag als opgelost signaleren?
Laat maar oplossing gevonden i.v.m aanpassen vraag

Laatst bewerkt:
Ik heb er evt nog 1 te koop. Ooit gekocht maar eigenlijk nooit gebruikt. Je kunt hem ook als server voor een externe hdd gebruiken.

Doe maar een bod...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan