USB wifi werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter TFP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TFP

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2010
Leden,

Sinds kort heb ik een nieuwe router moeten aanschaffen omdat de vorige is overleden, nou heb ik hierbij ook meteen een nieuwe wifi-usb stick voor mijn laptop gekocht want de onboard wordt niet meer gevonden door Windows.

Nu met deze nieuwe usb-stick krijg ik alleen geen verbinding, drivers zijn geinstalleerd, netwerk type staat goed, wachtwoord is goed ect ect. De enige foutmelding die ik krijg is dat er een verbindings probleem is en dat hij op " authenticate " blijft hangen. Mobiel kan we gewoon met de router verbinden.

Router is verbonden met het modem via port1 en niet WAN.

Router is een Sitecom X4 N300 (WLA-4100) . Wifi adapter is een N300 (WLA 2100).

Als iemand nog ideeen heeft hoor ik het graag.

Laatst bewerkt:
En bij de netwerk adapters in apparaatbeheer staat hij gewoon?
Wel de goede router gepakt met verbinden, miss. 2 hetzelfde merk/naam?

En wat bedoel je met niet op de wlan poort, die van de router toch wel?
Merk en type modem?

En bij de netwerk adapters in apparaatbeheer staat hij gewoon?
Wel de goede router gepakt met verbinden, miss. 2 hetzelfde merk/naam?

En wat bedoel je met niet op de wlan poort, die van de router toch wel?
Merk en type modem?

Netwerk adapter moet er wel tussen staan, doet ie ook maar anders had ik zowiezo geen mogelijk om te zoeken naar routers.
Juiste Router, SSID zelf ingesteld dus :p

De kabel van modem naar router die twee verdiepingen hoger staat zit in internet Port1 en niet in de WAN poort van de router.

Modem is een KPN ExperiaBox V10.

En uiteraard is ook de versie Windows van belang. Hopelijk is het niet XP, en dan zeker niet XP met geen Service Pack, Service Pack 1 of Service Pack 2.

Tijs.

En uiteraard is ook de versie Windows van belang. Hopelijk is het niet XP, en dan zeker niet XP met geen Service Pack, Service Pack 1 of Service Pack 2.

Tijs.

Windows 7 64bit , mijn fout.

Mobiel kan we gewoon met de router verbinden.
Je hebt de router als accesspoint ingesteld en de mobiel heeft wel contact met die Sitecom en niet met de Experiabox?, wat een modem/router is,

Je hebt de router als accesspoint ingesteld en de mobiel heeft wel contact met die Sitecom en niet met de Experiabox?, wat een modem/router is,

Bijde AP's werken gewoon. Het punt daarvan is dat mijn laptop met de USB-wifi geen verbinding kan krijgen met de Sitecom maar mijn mobiel wel.
Modem werkt gewoon prima.

Laatst bewerkt:
Da's allemaal heel mooi, maar er zijn 3 versies van WLA-2100, namelijk v1 001, v2 001 en v3 001

Als ik even naar de v3 001 kijk, dan zijn de laatste drivers die Sitecom beschikbaar stelt van 2014 en gaan (naar aangave aldaar) niet verder dan tot Windows 8.
Onder de motorkap is het een RalinkTech RT2870, waarvan hier veel recentere drivers zijn te vinden, die bovendien ook Windows 10 ondersteunen etc.
Fake je naam en e-mail adres, maar vul de rest naar waarheid in.
Mocht je tijdens de installatie de keuze krijgen om alleen de driver te installeren of de driver+utility, kies dan om alleen de driver te installeren, anders moet je mogelijk je wifiverbindingen via de verbindingenutility van Ralink beheren.

Mocht je de v1 001 hebben dan kun je bij Realtek nieuwere drivers halen (Klik Downloads, kies Communication Networks ICs -> Wireless LAN ICs -> WLAN NIC -> IEEE 802.11b,g,n Single Chip -> Software. Vink RTL8192SU aan (niet RTL8191SU) en klik op Go
Mocht je de v2 001 hebben, hetzelfde verhaal als bij de v1 001, maar dan de RTL8192CU aanvinken en op Go klikken.
Ook hier (bij de installatie) kiezen voor alleen de driver, als je de keuze krijgt, anders moet je mogelijk je wifiverbindingen via de verbindingenutility van Realtek beheren.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan