USB wil niet formatteren!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lisje1987

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2005
Hey
Ik heb een USB stick die ik al een half jaar gebruik zonder enig probleem tot.... vandaag
ik deed de USB stick zoals altijd in mijn PC(win XP) maar inplaats van dat er een map zich opende, werd er mij gevraagt om te formatteren. Ik wou dat liever niet, maja anders kan je hem niet gebruiken, dus ik klik op ok. maar zodra hij begon met formatteren kreeg ik een melding dat hij het formatteren niet kon voltooien!

Nu is mijn vraag: Is er nog een andere manier om mijn usb stick toch te kunnen formateren of kan ik er niks meer mee?

staat de schakelaar op je USB stick wel goed op aan.

Hey
Ik heb een USB stick die ik al een half jaar gebruik zonder enig probleem tot.... vandaag
ik deed de USB stick zoals altijd in mijn PC(win XP) maar inplaats van dat er een map zich opende, werd er mij gevraagt om te formatteren. Ik wou dat liever niet, maja anders kan je hem niet gebruiken, dus ik klik op ok. maar zodra hij begon met formatteren kreeg ik een melding dat hij het formatteren niet kon voltooien!

Nu is mijn vraag: Is er nog een andere manier om mijn usb stick toch te kunnen formateren of kan ik er niks meer mee?

ik ben bang dat je stick kapot is neem je hem te onveilig mee? aan de buitenkant van de tas rugzak in je broekzak bv

Heb je usb-stick al eens op een ander pc geprobeerd.

Oplossing ( mijn usb-stick kan niet formateren)

Doet jou USB-Stick ook opeens raar.
Sluit je je usb stick aan en krijg je de melding
dat je je usb stick moet formateren :S WTF??
Onderneem de volgende handelingen:

Download teskdisk 6.12

Zorg ervoor dat je de beschadigde usb
stick in de poort hebt

Open Testdisk

ga met de pijltjes toets naar create

-duw met enter op { create } create a new log file
-vervolgens zie je: je usb stick
-klik onderaan op proceed
-klik vervolgens op [intel]
-en vervolgens op [delete]

je data op de usb stick wordt allemaal gedelete
Je bent dan wel zowiezo je bestanden kwijt.

even kijken op verdere stappen en daarna de pc
opnieuw opstarten. usb-stick er in laten zitten.

deze computer openen en vervolgens usb stick
aanklikken

bij mij heeft het zo gewerkt.

ben blij dat ik mijn usb stick weer
voor school kan gebruiken.

Let de volgende keer op de datum van het topic. Deze is uit 2006 en het is niet toegestaan oudere topics omhoog te halen.
Om die reden gaat er dan een slotje op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan