Usb Wireless Internet Kaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Denniss

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2005
Berichten
68
Hello Allemaal,

Ik heb onlangs een Usb Wireless internet kaart aangeschaft van het type: Asus wireless usb 2.0 adapter WL-160G

Ik heb deze geinstaleerd op een desktop met windows 2000, alleen heb een probleem.

Soms heeft hij prima verbinding, en 2 seconden later helemaal geen verbinding. Ook als ik de pc opstart herkent hij niet meteen het apparaat. Ik moet dan eerst opnieuw de usb plug erin steken.

Ik maak gebruik van een Linksys wireless router en heb verder in huis 2x wireless pci kaart, en een usb wireless kaart van Kobishi. Dit werkt allemaal prima.

Maar wanneer ik de Kobishi kaart beneden in de pc steek heeft hij prima connectie met het netwerk, alleen kom ik niet op internet. Er zijn dus 2 kleine probleempjes. Zover ik weet ligt het niet aan me pc, want die heeft altijd gewoon op internet gedraaid via een netwerk kaart op het moederbord.

Kan iemand me helpen, zodat mijn Asus wireless card gaat werken?
 
Geplaatst door Denniss
Ook als ik de pc opstart herkent hij niet meteen het apparaat. Ik moet dan eerst opnieuw de usb plug erin steken.
Op dit moment draai ik geen W2K. Maar via XP gaat dit als volgt (en misschien gaat dat met W2K ook ongeveer op dezelfde manier):

1) Rechtsklik op het pc-icoontje(je verbinding) rechtsonder v.h. beeldscherm.
2) Klik op Status.
3) Klik op Eigenschappen.
4) Klik op het tabblad 'Draadloze netwerken'

En zet een vinkje bij 'Draadloos netwerk automatisch configureren'

Dennis.
 
Ik denk dat het ligt aan windows 2000, want als ik rechter muisknop doe op de verbinding (die er nog niet is) maar het icoontje van netwerk kabel niet aangesloten, dan kan ik alleen maar naar de inbel verbindingen, en nergens lees ik iets over draadloze netwerken, helaas:S
 
Geplaatst door Denniss
Ik denk dat het ligt aan windows 2000, want als ik rechter muisknop doe op de verbinding (die er nog niet is) maar het icoontje van netwerk kabel niet aangesloten, dan kan ik alleen maar naar de inbel verbindingen, en nergens lees ik iets over draadloze netwerken, helaas:S
(die er nog niet is)
Ik dacht dat je die wel had en je daarmee ook kan internetten. Mijn bovenstaande punten is juist ervoor bedoeld om te voorkomen dat je elke keer weer opnieuw de usb plug eruit en erin moet steken om een verbinding tot stand te kunnen brengen.

Dennis.
 
Nou, ook zonder dat ik verbinding heb ziet hij de usb kaart niet, pas als ik m er opnieuw in steek ziet ie pas da ie geen verbinding kan maken, of wel, maar voor 5 minuten.. heel irritant
 
Misschien is die usb-kaart niet helemaal goed. Ik heb er zelf één(alleen van Sitecom) en het werkt uitstekend. Alles werkt hier(4 pc's en 2 laptops) draadloos zonder enkel probleem.

Dennis.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan