USB word niet herkend (laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

plien1990

Gebruiker
Lid geworden
4 okt 2008
Goedemorgen,

Ik heb een ereader gekocht. Ik dacht, even 'plug & play' maar dat viel flink tegen.
Na eindeloos veel frustraties naar familie gegaan, daar aan de laptop gehangen; en jawel, de ereader werd gelijk herkend.

Mijn laptop pakt de usb wel, op de ereader is dat te zien. Maar mijn computer ziet hem niet. Ik kan hem dus ook niet uitwerpen als ik hem er aan heb hangen.
Maar ik kan dus ook geen boeken via mijn laptop er op zetten.. dat heb ik nu wel via die van familie gedaan, maar vind het zó hinderlijk.

Kan dit samenhangen met het weigeren te updaten naar windows 11?

Ik ben benieuwd of iemand hier nog tips heeft, ik heb uiteraard op google al eea gevonden en geprobeerd.

Groetjes

Als je het merk weet van je ereader, kan je op internet kijken of deze comptabel is met je huidige windows.
Zonder het merk te weten kunnen wij ook niets.

Kan dit samenhangen met het weigeren te updaten naar windows 11?
Lijkt mij niet. Als jouw pc weigert om te updaten naar windows 11, is er meer aan de hand denk ik dan maar zo.

Wellicht een optie om eens kritisch te kijken naar de USB drivers ? (bijvoorbeeld een update ?)

Mijn laptop pakt de usb wel, op de ereader is dat te zien. Maar mijn computer ziet hem niet.
Je noemt je laptop de computer ?

Welke laptop heb je (om te kijken waarom je niet kunt updaten naar Win11, misschien is het wel een hardware-issue)

Als je het merk weet van je ereader, kan je op internet kijken of deze comptabel is met je huidige windows.
Zonder het merk te weten kunnen wij ook niets.

Lijkt mij niet. Als jouw pc weigert om te updaten naar windows 11, is er meer aan de hand denk ik dan maar zo.

Het is een Kobo Glo

Wellicht een optie om eens kritisch te kijken naar de USB drivers ? (bijvoorbeeld een update ?)

Je noemt je laptop de computer ?

Welke laptop heb je (om te kijken waarom je niet kunt updaten naar Win11, misschien is het wel een hardware-issue)

Sorry ;) ik noemde mn laptop idd computer ;) maar ik heb een laptop van HP uit 2021. Hij kan wel naar windows 11 maar ik heb daar nog geen zin in gehad. Maar als dat het probleem op zou lossen...

Zoiets is hier eerder ter sprake geweest, maar kan het niet meer vinden...
Lijkt probleem tussen usb3 van pc/laptop en usb2 van e-reader, dat werd toen opgelost door een simpel usb2-hubje er tussen te plaatsen.

Laatst bewerkt:
Ah nou dan ga ik daar nog eens naar zoeken. Ik had al in het zoekvenster wat geprobeerd. Maar ga ik nogmaals doen dan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Dankje, dat heb ik allemaal al gedaan =)

Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry ;) ik noemde mn laptop idd computer ;)
Totaal niet nodig om sorry te zeggen; een laptop is namelijk een computer. Net als een desktop. “Computer” is de overkoepelende term, en een laptop gewoon een type, net dus als desktop of tower. Ik denk dat whittey sorry moet zeggen :).

Als men dat blij maakt, dan bied ik mijn excuses aan. Sorry !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan