USB wordt 'minimaal' herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.

blazzter

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2006
Beste allemaal,

Mijn USB stick van 16gb wordt op een pc met windows 7 maar gedeeltelijk herkend.
Op andere pc's wordt de USB stick wel volledig herkend.
Met gedeeltelijk herkend bedoel ik het volgende: bij Devices en Printers wordt deze wel herkend, maar bij Deze Computer niet.

Ik heb alle USB drivers er af gehaald, inclusief de hub controllers. Daarna heb ik de PC opnieuw opgestart, maar helaas mocht dit niet baten.
Ook heb ik nieuwe chipset drivers gedownload en geinstalleerd; dit bleek ook niet de oplossing.

Verder heb ik geprobeerd de device een andere naam te geven in Computer management. Dit maakte helaas ook geen verschil.
In Computer Management is de USB wel te zien; maar er staat 'No Media' bij.

Hebben jullie nog ideeen wat ik verder kan proberen of waar het aan kan liggen?

Het gaat om een 64 bits windows 7 computer.

Alvast bedankt!

En andere USB-sticks, worden die wel gewoon goed herkend?

Ja, verder zijn er geen problemen met andere USB apparaten. Ook is er een groot deel van de tijd een draadloze USB muis aangesloten welke zonder problemen werkt.

Is de PC waarde volle 16g niet wordt herkend soms een oudere PC? En daar waar de USB wel volledig wordt gezien, zijn dat nieuwere PC's.
Want daar zou het in kunnen zitten.
Ik doe veel reparatiewerk aan andermans PC's en daar bij gebruik ik de nodige tooltjes e.d. die ik allemaal op een USB-stick heb staan van 8Gb. Bij oudere PC's wordt zo'n grote USB stick dan niet herkend. Speciaal daarvoor heb ik dan ook een 2GB stick die dan wel wordt herkend.
vandaar mijn vraag.

De USB stick wordt op de pc helemaal niet herkend, helaas ook niet een klein gedeelte.
De pc (laptop beter gezegd) waar de USB niet op wordt herkend is een van de beste, zo niet de beste, en nieuwste pc/laptop waar ik het geprobeerd heb.

Mogelijk dat het dan aan een driver ligt.
Ga eens naar de website van de leverancier van deze laptop en kijk of er drivers te downloaden zijn, met name die van de chipset en installeer die dan eens.
Als de leverancier niets heeft, probeer het dan eens met Driver easy http://www.drivereasy.com/ Die heeft ook een gratis/try out versie waarbij wel slechts 1 driver tegelijkertijd gedownlaod kan worden.

Het downloaden van drivers van de chipset heb ik ook al geprobeerd. Dit was helaas ook niet de oplossing. Drivers van de icidu 16gb metal flash drive heb ik helaas niet kunnen vinden.

Download eens Easus Partitionmaster http://www.partition-tool.com/ die hebben een gratis versie en installeer die eens en kijk dan of met deze partition manager de USB stick wel gezien kan worden en of ie wellicht niet juiste geformateerd is.

Inmiddels heb ik Easus Partitionmaster gedownload. Helaas wordt in dit programma de USB schijf ook niet herkend.

Als de USB-stick wel gezien wordt door Apparaten en Printers, wat ziet u dan als u daar met de rechter mui op klikt?
Komt dan het menuschermpje met Afspelen, Door bestanden bladeren, etc en zo ja, wat gebeurt er dan als u op Door bestanden bladeren klikt, wordt dan de Verkenner geopend en ziet u dan de inhoud van de USB-stick?
Bij Eigenschappen is een van de mogelijkheden om op het internet naar een stuurprogramma te zoeken. Heeft u die al geprobeerd?

Als ik daarop klik dan geeft de computer een lege USB stick weer. Dus ik kan dan de USB stick wel benaderen, maar de USB stick is leeg en heeft geen vrij geheugen (0 bytes beschikbaar van de 0 bytes totaal).
Ook heb ik het stuurprogramma proberen te zoeken via het internet. Hierbij werd aangegeven dat beste software al geïnstalleerd is. Ik heb een afbeelding geupload met de verschillende schermen erin, zie:
USB stick

Bijlagen

• USBmeldingen.jpg
    USBmeldingen.jpg
    93 KB · Weergaven: 52
Lijkt er toch op alsof deze USB-stick geformateerd moet worden.
Probeer eens een snelle format (tenzij er natuurlijk waardevolle zaken opstaan, want die zijn dan allemaal weg).

Inmiddels heb ik de USB stick 4x geformatteerd (2x snelle format op NTFS, 1x snel op FAT32, 1x langzaam op NTFS).
Helaas wordt de stick nog steeds niet herkend.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan