USB Wordt niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter Valie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Valie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2010
Hallo daar ;)

Al een redelijke poos heeft mijn computer problemen met het herkennen van USB apparaten.

Waaronder:
- mp3 spelers
- geheugensticks
- microsd cards (met adapter)

De mp3 speler, en een willekeurige geheugenstick herkent hij zowel aan de voor, als achterkant niet. Aan de voorkant heb ik namelijk nog twee USB-ingangspoorten waar ik bijvoorbeeld mp3 spelers in aan kan sluiten (als die het herkent!!!)

---

Wat voor melding krijg ik als er een USB apparaat is aangesloten?

Foto 1:
1.JPG

Als ik op het icoon in de taakbalk klik, komt er dan dit:

Foto 2:
2.JPG

Iemand enig idee? ;)

Extra opmerking:
De muis, toetsenbord etcetra worden wel herkend, 't zijn voornamelijk de USB apparaten zoals ik bovenaan heb genoemd.

PC-Specificaties:
- AMD 64 Athlon 4800+ (dual core, 2.5 ghz)
- 4 GB Ram
- WinXP
- Ati Radeon HD 4770

Gr,
Marijn ;)

heb je al gekeken bij de nieuwe update's ?? daar zal het waarschijnlijk aan liggen aan joun verhaal te lezen
ik denk dat je het beste even kunt gaan kijken bij start,configuratiescherm,systeembeheer,computerbeheer en daar dan kijken bij apparaat beheer en daar dan even opnieuw installeren ik denk dat je dna al een heel eind komt ;)

mvg sander2
------------------

oke heb je hem wel in een winkel gekocht en niet van een vriend,zwartemarkt,marktplaats of dergelijke?

oke heb je hem wel in een winkel gekocht en niet van een vriend,zwartemarkt,marktplaats of dergelijke?

Uiteraard, sommige mensen hebben een zwak hart voor tweede hands spullen ;) waaronder ik.

De melding toen ik het wilde installeren was:

"Er is geen beter beschikbaar besturingsprogramma dan dat er op dit moment is geinstalleerd"

1. Open Apparaatbeheer.
2. Dubbelklik op USB-controllers.
3. Klik met de rechtermuisknop op de vermelding voor de USB-hostcontroller en klik vervolgens op Eigenschappen.
4. Kijk in het vak Apparaatstatus en controleer of er problemen met het apparaat worden vermeld. Klik vervolgens op OK.
5. Klik op USB-basishub en herhaal stap 3 en 4 voor dit apparaat.

dit ookal gedaan?

1. Open Apparaatbeheer.
2. Dubbelklik op USB-controllers.
3. Klik met de rechtermuisknop op de vermelding voor de USB-hostcontroller en klik vervolgens op Eigenschappen.
4. Kijk in het vak Apparaatstatus en controleer of er problemen met het apparaat worden vermeld. Klik vervolgens op OK.
5. Klik op USB-basishub en herhaal stap 3 en 4 voor dit apparaat.

dit ookal gedaan?

Jazeker, microsoft tips bij problemen op te lossen.
Alle apparaten werken gewoon prima geeft die aan.

Waneer krijg ik deze melding?
Als ik de apparaten veilig verwijder (icoontje rechtsonderin de taakbalk) en weer erin stop na een restart.

Als ik nu iets in de computer steek krijg ik niks geen melding.

"t kan hem niet in de bedrading zitten lijkt me toch? anders had hij al helemaal niks herkend lijkt me?

Nee het ligt denk ik idd niet aan de bedrading want net zoals je zegt zou de computer alles niet accepteren en je hebt zelf gezegt dat hij sommige dingen wel doet

ja ehh dan zou ik het zo ook niet verder weten want hij zegt wel dat alles correct werkt maar hij doet niet alles , kijk als het nou bij bijv. 1 mp3 speler zou liggen dan zou het kunnen zijn dat het niet correct is geinstalleerd maar dan zou dat daar ook moeten staan

ik kijk nog even en anders misschien een keer in de chat vragen daar zijn meestal ook de slimmere jongens(Y) sorry dat ik het zo niet weet:o

Een usb die hij niet bij mij herkend, werkte bij mijn oom daarentegen wel...
hij zegt, misschien een usb-poort kapot?...

ja dat lijkt me nu dan denk ik wel dat dat zo is
want als hij het wel bij je oom het doet

maar ik zou niet weten hoe dat te repareren valt:o
ik denkdat je dan naar een computer speciaalzaak moet:$

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan