USB wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lode2008

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2010
Telkens ik mijn kabel via de USB verbind komt er een melding dat het USB apparaat niet wordt herkend. En het heeft altijd zonder probleem gewerkt. Bij hulp komt er een schermpje waar de poorten op staan maar niet in het zwart. Hoe kan ik dan een poort aanduiden.
De software is al terug geïnstallerd en de driver ook.
Lode

Laatst bewerkt:
Wat je kunt proberen (geen garantie voor succes) is gebruik van USBDeview
Wel de juiste versie downloaden (32-bits of 64-bits versie) en (na uitpakken) erop rechtsklikken en kiezen voor "Als Administrator uitvoeren"

Dan alle Mass Storage apparaten deïnstalleren. [Ik ga ervan uit dat je met je (ietwat onduidelijke) melding bedoelt dat je een externe harde schijf of usb-stick aansluit.]
Doe hetzelfde voor alle apparaten die er 'vaag' opstaan (bijv. die met Device type "Unknown")

Dan de pc herstarten en nog eens proberen.

Misschien een goed plan om eerst een herstelpunt te maken, trouwens.

Tijs.

Dank voor uw antwoord en ga dat eens uit proberen. Nu is het zo dat aan die kabel een converter hangt, PV-Monitor 717 512 en zou het eventueel kunnen dat die defect is. Ik heb mijn scanner-printer aan dezelfde poort aangesloten en dan is alles in orde.
Lode

Dan zou je je evt. kunnen richten op apparaten in USBDeview die (lijken op) dat apparaat waar je het zojuist over had. En verder natuurlijk alles wat als "Unknown" voorkomt.

Mocht na herstart en opnieuw aansluiten weer de melding onbekend apparaat, dan natuurlijk eerst in Apparaatbeheer kijken of je een apparaat ziet met een geel uitroepteken erbij, zodat je (bijv.) een driver kunt na-laden etc.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan