Usb wordt ZOMAAR niet meer herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

mmaarrkk

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2006
Hallo,

Nu maak ik al miss al bijna een jaar gebruik van zon apparaat wat ervoor zorgt ik niet 2 maar 4 usb poorten heb maar sinds gisteren doet hij het opeens nie tmeer:S. Geen van de twee. In poort 1 zat een usb stick voor internet en in poort 2 dus de "extender" om 4 andere op aan te sluiten. Ik starte de pc opnieuw op en toen deed poort 1 het weer maar poort 2 blijft mijn pc niet herkennen. Als ik bij apparaatbeheer kijk staat er onbekend apparaat en geen stuurprogrammas:S Het is zomaar gebeurd. heb niks gedownload of geinstalleerd hij hield er zomaar mee op terwijl ik hem dus al bijna een jaar geberuik:S weet iemand hier eeen oplossing voor?
Alvast bedankt

Mvg,

Mark Molina

Wat wel eens helpt is een soort resetten van je USB-poorten. Zet de PC uit, netspanning ook er af. Haal alles van de USB-poorten af, ook die externe HUB. Start de PC en Windows weer op (mocht Windows ergens om roepen, annuleer dat dan) en sluit hem daarna weer af. Zet alle USB-apparaten weer in hun poort en schakel de PC weer in. Werkt het nu weer?

nee raar:S.. hij doet het nog steeds niet. Maar waar ik nu wel achter ben gekomen is dat usb 1 het altijd doet maar bij 2 wordt het apparaat nie therkend:S

Wat staat er precies waar in Apparaatbeheer? Kijk in ieder geval bij USB-controllers. Staat daar een Enhanced controller bij, of USB 2.0?
Installeer anders de controllers voor je moederbord opnieuw en de driver voor USB 2.0.

Zie voorbeeld hieronder.

Bijlagen

• USBApparaat.jpg
    USBApparaat.jpg
    42,4 KB · Weergaven: 56
ik heb dit:

Misschien domme vraag maar waar vind ik dsie stuurprogrammas dan?

Drivers voor mobo krijg je als het goed is bij de PC als je hem koopt. Anders ophalen bij de site van mobo-fabrikant. Maar...je hebt twee USB-poorten zie ik en géén USB 2.0. Dan zal het aansluiten op één poort van 3 apparaten problemen blijven geven ben ik bang.
Kun je er niet een paar USB-poorten bij (laten) knutselen en meteen overstappen op USB 2?

NB: dat onbekende (USB) apparaat zou je helemaal uit kunnen schakelen (rechtsklikken, Installatie ongedaan maken) en dan je PC herstarten. Misschien komt het goed en anders die mobo-controllers.

Laatst bewerkt:
hmm kzal het proberen en adners houdt het op. Ik vind het toch raar wan tik heb een half jaar of langer zo kunnen werken maar kzal eerst ff naar die drivers zoeken. Heel erg bedankt!

welke drivers moet ik hebben dan? ik lees net op het inet dat ik met everest 'ff moet kijken' om erachter te komen welke ik precies moet hebben.

Open Everest en dan: Moederbord, weer Moederbord en dan Naam Moederbord.

De USB controllers kun je hier bij Intel downloaden. Klik daarop en kies Bestand downloaden. Sla INF210.exe op in een map op je PC (D:\Downloads b.v.). Als de download is afgerond, dubbelklik je op dat exe-bestand. Volg de aanwijzingen op het scherm.

NB: op deze Intel-site kun je, als je de juiste Windows-versie selecteert, de andere drivers/controllers voor je moederbord vinden. Misschien handiger dat je die eerst download en installeert. Maar ik kan niet beoordelen welke je nodig hebt.

Laatst bewerkt:
bestand gedownload en geopenend. in een dos files de bestanden geopend mja hij blijft onbekend. Nja denk dat ik er oz maa rmaar moet leven:p Iig erg bedankt voor je tijd!!

Mvg
Mark

Welke Windows heb je? Dat VC820 moederbord werd alleen gebouwd voor 95 osr 2.x, 98, 98SE, ME, 2000, NT 4 en nog wat.

Tja, jij wilde zelf ophouden met zoeken...:confused: ..maar ik denk dat hier toch de kern van je probleem zit. Heb je voor de installatie van XP MCE goed bekeken of je systeem dat wel aankon? Je kunt nog wel proberen de Bios update (EXE-versie) en de Firmware HUB (ENG13L of ENG13M.EXE) te downloaden. Daarin zit de update van je chipset controllers, die heb je ook nodig. Ik heb gekeken naar de NT 4.0 versies, die komt nog het meest in de buurt van XP dacht ik. Je zult zelf met Everest of PC Wizard 2006 het complete typenummer van je mobo moeten achterhalen. De downloads vindt je hier.

Heb je een Creative geluiskaart (onboard?). De driver daarvoor vindt je ook op de Intelpagina.

een vriend die nu naast me zit zei dat dit miss wel de oplossing is. Ik heb het trouwens niet opgegeven maar binnenkort komt een collega van mn vader langs. Hij installeer hier de pc's en weet er alles vanaf. Kzal hem dit laten lezen en als hij het gevonden heeft laat ik het weten op het forum voor andere mensen met hetzelfde probleem!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan