Usb

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb een Compaq Presario gekregen. Volgens de achterkant zijn er 2 USB poorten. Nu heb ik er een USB printer aangesloten, maar werkt niet. Hij zegt Com 1 is de printerport. Nu is mijn vraag, kan Windows 98 wel USB aan . Of moet ik in het Bios wat veranderen en hoe doe ik dat. Hij zegt bij system beheer, geen hardware versie voorradig.
Met vr.gr. Joop

Win98 kan uitstekend met USB omgaan. Pas in de eigenschappen van de printer de poort aan in USB of installeer de printer opnieuw.

Tiborv, dat begrijp ik. Maar in systeem beheer, zegt hij bij USB een uitroepteken. Hoe krijg ik dan die uitroepteken weg. Als die weg is dan werkt de printer ook. Maar de USB poort is fout.
Joop

Kijk, we komen een stapje verder. Waarschijnlijk moet je de USB-poort enablen in het BIOS. Zie de handleiding indien nodig.

Die is te vinden op www.compaq.com

Tip: Als de cursor in het begin naar rechts springt moet je op F10 drukken om in het BIOS te kunnen komen.

Tiborv F10 is gekukt USB aangezet. nu krijg ik de foutin systeem beheer USB root hub met een !
Vraagt om windows 98 schijf, dan zegt hij hij kan USB.cat niet vinden.

Joop

Op de windows CD is een map die heet WIN98, daarin staan de drivers voor USB. Als er om drivers gevraagd worden verwijs je naar die map.

Tiborv heb ik gedaan, drivers aangevinkt ,maar dan moet ik nog een map aanklikken om te selekteren.
Welke map dan. Ik heb ingetikt windows98\drivers, dan gaat hij zoeken en zegt dan ik heb het goede geinstalleerd. Maar de fout is dan hardware niet aanwezig of stuurprogramma 's niet goed. Wat zou het zijn. ik debnk hardware niet aanwezig, anders moet hij het toch vinden.
Joop

De drivers staan in X:\win98 waarbij X de CD-rom speler is.

Hardware is wel aanwezig, dat schrijf je zelf in het eerste bericht.

Klopt. De drive is d:\win98\drivers. Dan geeft hij stuurprogramma geinstalleerd. Maar dan ga ik in systeem beheer kijken en dan staat er nog steeds een ! teken. En werkt hij nog niet. Ik snap er niets van.
Joop

Wel al gereboot na het installeren? Verwijder de USB-apparaten anders eens en reboot nog eens, de installatie gebeurd dan nog eens.

Probeer eens op www.compaq.com te zoeken naar specifieke drivers voor jou computer.

UDB

Tobirv ik heb het gevonden , het werkt. Als USB verwijderd in het system, en dan weer op laat zoeken met plug en play dan zegt hij je hebt een bestand dat beter is behoud dat. Oke heb ik gedaan. Nu heb ik gezegd nee niet behouden W 95 erin gedaan, Had moeten zijn W98, maar geprobeerd. Toen gaf hij een fout. Alles weer verwijderd USB en toen W98 erin gezet laten zoeken, toen vond hij de USB. Nu werkt het. Dus met dat oude bestand.
Hardstikke bedankt voor hulp.
Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan