usb

• Onderwerp starter Onderwerp starter mwr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mwr

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2008
hallo mensen,
heb onlangs op mijn acer aspire 1700 ,opnieuw geinstalleerd,met xp ,daar hij telkens vastliep,en kuren vertoonde.
dit werkt prima alleen nu zijn er van de 4 usb poorten ,maar 1 die werkt,terwijl dit voorheen goed was.
ben bij apparaatbeheer op bezoek geweest,en bij de afdeling poorten gezien of er iets aan de hand was ,met misschien een stuurprogramma fout of iets van dien aard,maar dit was niet het geval,en er stonden dus ook geen gele vraagtekens bij dat er iets ontbrak.
verder werd er vermeld dat ze allemaal correct werkten en er geen conflicten waren.
wat is er hier fout gegaan of heb ik iets verkeerds gedaan.

bij voorbaat dank voor de eventuele tijd hier in gestoken.

mwrv,

Waarschijnlijk heeft dit te maken met de ingebouwde usb-hub die niet goed geïnstalleerd is.
Heb je de laatste sis chipset drivers al geïnstalleerd?

Ga eerst eens naar de site van Acer (klik hier) en download de "Sis agp driver + chipset driver"

Installeer deze en start opnieuw op.

Ga daarna naar de site van sis (www.sis.com/download) en kies achtereenvolgens voor "Windows XP" > "AGP(GART) Driver" en installeer deze.
De naam is misleidend, maar sis heeft de chipsetdrivers geïntegreerd met de AGP drivers.

Draai ook eens windows update, soms geeft deze aditionele drivers.

Suc6

usb,

hallo mr fixit,zal dit doen en hoop dat dit gaat lukken.

bvd,mwrv,

balen nu,

hallo mr fixit,
zou de nodige drivers binnenhalen wat je omschreef in de reactie,ga na de laptop,zet hem aan ,komt het eerste scherm ervoor,waar je eventueel naar de setup etc, kunt gaan ,vervolgens wordt hij zwart,met een paar codes en even later de melding ,can not find the os.
nu dit is mij zeer vreemd,wat kan de oorzaak zijn in dit geval?
zit er op het mobo ook een batterij ,die misschien leeg is,wat hier invloed op heeft.
dit is nu toch balen hoor,maar goed hoop dat jullie hier misschien een veklaring voor hebben.
en als jullie denken, dat je de gegevens van het zwarte veld nodig hebben dan moet ik even een foto nemen in deze.

De batterij houd de instellingen van de bios vast als de voeding van het systeem is.
Het kan eventueel voor wat vreemde problemen zorgen, maar dan zou ook de systeemklok bij elke herstart terug moeten gaan naar een datum in het verleden.

De foutmelding is erg vreemd en kan ik dus ook niet zo verklaren. Kijk maar eens of je een foto of notitie kunt maken van de foutmelding dat kan erg bruikbaar zijn.

doen

hallomr fixit,
heb de baterij eruit gehad en door gemeten,was ruim 3 volt,dus heb hem er maar weer ingedaan.
nu start ik op precies idem dito.
heb foto gemaakt en zal deze vanavond er bijplaatsen,moet nu weg vandaar.
eerst bedankt indeze.

mwrv,

foto

hallo mr fixit,
zoals ik had gemeld doe ik hier de foto plaatsen,hoop dat je er eits mee kunt.CIMG0477.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan