Opgelost USB

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

benikke

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2023
Beste,

Het volgende heb ik voor en het en het blijft maar door mijn hoofd spoken.

En zeker als je dat niet ‘eens’ voorhebt maar altijd.

En trouwens reeds bedankt voor je antwoord.

O, ja wat uitleg kon geen kwaad.

Windows 11 computer en ‘problemen’ met mijn USB poort.(Met hub)

Als ik een stick of externe schijf wil uitwerpen krijg ik volgende melding.

En dat blijft zich voordoen hoe vaak ik ook “veilig wil uitwerpen.”

Nu vond ik dit, kijk eens.

https://nl.easeus.com/geheugenkaart-herstellen/probleem-met-het-uitwerpen-van-usb-apparaat-voor-massaopslag.html#:~:text=U ziet misschien een foutmelding,op de computer wilt uitwerpen.

Bij 'Apparaatbeheer' "schijfstations" staat bij mij standaard, ook als er niets in de USB poort steekt.
SAMSUNG MZVMX1TOHCLD-00BH1 (als vaste waarde)

Als ik de externe harde schijf insteek staat er Seagate enz…

Zou daar de oorzaak niet liggen? Is dat proces niet nog bezig?

Reeds vaak dacht ik om die SAMSUNG MZVMX1TOHCLD-00BH1 weg te doen maar ik durf niet goed. Graag wou ik eerst uw raad.

En bij een stick wordt het dan.

Kingston enz…

Verderop in de file, onder de rubriek
Staat iets over "snel verwijderen" vermoedelijk is dit op lossing in tijd.

Maar dan weet ik niet welk proces nog bezig is en blijf ik nog op mijn honger zitten.

Louis

Laatst bewerkt:
En als je nu een stick rechtstreeks (zonder tussenkomst van de hub) op je pc aansluit en verwijderd, krijg je dan de melding ook ?

Welke melding krijg je? Apparaat is in gebruik?
De inhoud van de link die je geeft, staat vol van alle informatie die je nodig hebt om mee aan de slag te gaan en dit "probleem" op te lossen.

Als je het niet vertrouwt dan pc uitschakelen en stick/externe verwijderen en pc weer in schakelen.

"Reeds vaak dacht ik om die SAMSUNG MZVMX1TOHCLD-00BH1 weg te doen" Hoe kun je dat dan wegdoen?
Zou dat gewoon zo laten, immers bij het inpluggen wordt wel de juiste benaming gebruikt.

Laatst bewerkt:
Antwoord aan 'whittey': Het gaat hier om een HP all-in-one AI pc 24-CR2007NB en daar staan De USB poorten achter op scherm, vandaar die hub. Ook zonder hub heb ik hetzelfde 'probleem.'

Antwoord aan 'Senso' De boodschap is: "Apparaat Volume kan niet worden gestopt omdat het in gebruik is. Sluit programma"s die het apparaat mogelijk gebruiken en probeer het later opnieuw."

Het probleem is mij niet duidelijk. Jij schreef: "Als ik een stick of externe schijf wil uitwerpen krijg ik volgende melding."
Nu duikt daar plotseling een printer op.

Die melding komt heel vaak voor. 'Hoe en wat' komen uitgebreid in de link/artikel naar voren.

Bedankt voor het antwoord Senso,

Het 'probleem' is.
Als ik een stick of externe schijf veilig (icoon rechts onder) wil uitwerpen krijg ik volgende melding.

"Apparaat Volume kan niet worden gestopt omdat het in gebruik is. Sluit programma"s die het apparaat mogelijk gebruiken en probeer het later opnieuw."

En er is nergens sprake van een printer (hoop ik toch niet), bovendien heb ik er geen meer.
Met mijn vorige computer (1 maand geleden) had ik dat probleem niet.

<Die melding komt heel vaak voor. 'Hoe en wat' komen uitgebreid in de link/artikel naar voren.>
Inderdaad, maar niets helpt, en ik vrees dat op mijn honger (het waarom/oorzaak) blijf zitten.

En ter info: Ik ben een fossiel van 78 jaar oud die de computer (access) gebruikt voor hersengymnastiek.

Het 'probleem' is.
Als ik een stick of externe schijf veilig (icoon rechts onder) wil uitwerpen krijg ik volgende melding.
Die melding is heel normaal. Waarom moet je dan als de pc aanstaat telkens sticks of externe schijven verwijderen? Ik doe dat vrijwel nooit. Altijd verwijder ik de sticks en externe als de pc uit staat.

Of de externe of stick nu werkelijk in gebruik is, kan ik niet over oordelen. Onder Taakbeheer of het Systeemvak (rechtsonder) zou je dan zaken moeten uitschakelen. Dat is telkens ook veel werk.

Kijk deze video en zet de ondertiteling op Nederlands en dan begrijp je mogelijk waar het om draait. Het heeft met cache te maken en dat kun je onder het tabblad > Eigenschappen > Geavanceerd > Beleid uitzetten. Maar andere toepassingen kunnen de stick of externe ook in gebruik hebben.

Laatst bewerkt:
Die melding is heel normaal. Waarom moet je dan als de pc aanstaat telkens sticks of externe schijven verwijderen?
Die melding vind ik niet normaal, heb ik nooit als ik "een usb stick of disk wil uitwerpen". Lijkt mij erg irritant. Mogelijke oorzaken:

Antivirus scant op de achtergrond de stick. Kan je uitzetten.
Een bestand of programma staat nog open. Kijk even in Taakbeheer.
Sluit de Verkenner want die kan een map openhouden.
Controleer dat er geen indexering is bij de usb-stick, via Menu > Indexeringsopties.
Controleer of beleidregel op Snel Verwijderen staat.

Samsung MZVM..... is je interne ssd, die niet verwijderen!

Ja, dat is een herhaling van wat al in de meerdere berichten staat. Ik geef mijn ervaringen en ik krijg die melding heel vaak. Waarschijnlijk ben ik dan actiever met toepassingen en het schrijven van bestanden dan Bron.

Het is erg erg irritant maar dat filmpje van Senso verhelderde veel,
ik moest het wel een paar keer bekijken. Beschouw het als opgelost. Maar hoe moet ik dat als opgelost markeren

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan