usb2.0 to ide & sata kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik weet niet beter dan dat zo'n setje zoals jij gekocht hebt alleen geschikt is voor 'domme' harde schijven, dus gewone 2,5 inch of 3,5 inch SATA of IDE schijven.

Zipdrives hebben eigen 'intelligentie' aan boord, en dienen dus rechtstreeks aangesloten te worden, niet via verloopstukjes etc. Ik vermoed wel (in een pc, want niet in te bouwen in een laptop) dat een IDE of SATA insteekkaart (afhankelijk van de normale aansluiting van de zipdrive) wél gaat werken icm. die zipdrive.

Als ik het mis heb dan graag iemand me corrigeren, maar ik ben er vrij zeker van.

Tijs.
 
Hallo

Ik ben nog geen enkele usb->ide/sata interface tegengekomen met win7 driver , meestal is xp of vista het ondersteunde o.s.

Eventueel proberen in compatibiliteits modus ???

Of .. de verkoper kontakteren (heb je dit bij aankoop wel vermeld dat het o.s. win7 was??)

Peter
 
Hoi !

Voor zover ik weet worden Zip-drive's uberhaupt niet herkend door Win 7.

Heb er hier nog 2 liggen, heb het 'n keer geprobeerd maar het is me ook niet gelukt, dus.....

Benieuwd of je het voor elkaar krijgt.

Greetz,

Harry.
 
Informatie over Win7 ondersteuning van Iomega producten: link
Voor zip-drives: "Zip® 100MB, 250MB of 750MB USB, ATAPI, FireWire of SCSI-drives zouden moeten werken met oorspronkelijke Windows 7-drivers. IomegaWare-software werkt NIET met Windows 7, dus functies die worden geleverd door IomegaWare zijn niet beschikbaar.

Parallel Port Zip-drives worden NIET ondersteund in Windows 7."


Blijft wat mij betreft de 'vertaalslag' als je zo'n setje gebruikt zoals je nu hebt aangeschaft i.c.m. ZIP-drives, die vlgs. mij nu het probleem met de herkenning veroorzaken (zie ook mijn eerste posting).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

@Tijs: bedankt, ik heb inderdaad van die parallel-poort aansluitingen !

Verder is je m.i. je vorige post ook korrekt !

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan