whittey
Terugkerende gebruiker
- Lid geworden
- 11 mrt 2005
- Besturingssysteem
- Win11
Beste forummers,
mijn USBstick, een Sandisk Cruzer 16GB word, als er bijvoorbeeld een film (AVI, 700 MB) naar geschreven word na een kleine 6-7 seconden tergend langzaam.
Wat ik inmiddels geprobeerd heb is het volgende:
- Opnieuw (langzaam) geformatteerd (NTFS), weer proberen, geen verbetering.
Als ik een file dus ga kopieeren, heb ik 6-7 seconden een schrijfsnelheid (volgens WindowsVista(laptop)) een snelheid van 25 MB/sec, om vervolgens weg te vallen naar een schamele 7 MB/sec ....
De stick is aangesloten op een USB2.0 poort
Bovenstaande gebeurt dus ook als ik em op mn PC met Windows 7 aansluit.
Wel moet ik er bij vermelden dat, elke keerrals ik em in de pc/laptop plug, Windows gaat vragen om een controle, die ik gewoon laat doen.
Daar komen verder geen problemen naar boven.
Bij het kopieeren vanaf de USBschijf is er verder niets aan de hand en gaat alles lekker vlot.
Wat kan het probleem veroorzaken van de trage overdracht?
mijn USBstick, een Sandisk Cruzer 16GB word, als er bijvoorbeeld een film (AVI, 700 MB) naar geschreven word na een kleine 6-7 seconden tergend langzaam.
Wat ik inmiddels geprobeerd heb is het volgende:
- Opnieuw (langzaam) geformatteerd (NTFS), weer proberen, geen verbetering.
Als ik een file dus ga kopieeren, heb ik 6-7 seconden een schrijfsnelheid (volgens WindowsVista(laptop)) een snelheid van 25 MB/sec, om vervolgens weg te vallen naar een schamele 7 MB/sec ....
De stick is aangesloten op een USB2.0 poort
Bovenstaande gebeurt dus ook als ik em op mn PC met Windows 7 aansluit.
Wel moet ik er bij vermelden dat, elke keerrals ik em in de pc/laptop plug, Windows gaat vragen om een controle, die ik gewoon laat doen.
Daar komen verder geen problemen naar boven.
Bij het kopieeren vanaf de USBschijf is er verder niets aan de hand en gaat alles lekker vlot.
Wat kan het probleem veroorzaken van de trage overdracht?