USBstick ntfs

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb zonet een nieuwe usbstick aangeschaft. Nu is hij fat32 geformatteerd en heeft een capaciteit van 8 GB dus ntfs zou handig zijn om bestanden groter dan 4 GB erop te zetten.

Maar ik krijg hem ni geformatteerd naar ntfs...
Ni via deze computer, ni via schijfbeheer. En ik kan de partitie ook niet verwijderen om er bijvoorbeeld een nieuwe op te zetten die ntfs is.

Hoe krijg ik 'm naar ntfs (geformatteerd)?

Klik op start> Alle Programma's>Bureau Accessoires en dan OpdrachtPrompt.
Typ bij dit opdrachtprompt het volgende in.

convert UWSTATIONSLETTER: /fs:ntfs

Dus bijvoorbeeld als u station E wilt converteren typt u in:
convert e: /fs:ntfs

Daarna drukt u op enter.

Als het volgende bericht er komt te staan typt u de volumenaam van het station in.

Het type bestandssysteem is FAT.
Geef de huidige volumenaam op voor station stationsletter.

Als het is voltooid komt de volgende melding er te staan: CONVERSIE VOLTOOID.

Nu is als het goed is uw usb stick geconverteerd.

Mvg,
HandyMan

Indien het mogelijk is zou ik hem liever herformatteren naar ntfs ipv converteren...

Hallo, sorry ik had uw vraag niet helemaal precies gelezen denk ik maar werkt dit niet dan.
U wilt toch van FAT32 naar NTFS. DAn zou dit moeten werken denk ik?

Bedankt!:thumb:
Perfect geformatteerd in ntfs nu.

Ik prefereer het formatteren naar ntfs. Converteren van fat32 naar ntfs geeft toch een verschil en bied niet alle voordelen van ntfs wat betreft snelheid.

Maar hoe komt het dat windows het niet kon???

Bedankt!:thumb:
Perfect geformatteerd in ntfs nu.

Ik prefereer het formatteren naar ntfs. Converteren van fat32 naar ntfs geeft toch een verschil en bied niet alle voordelen van ntfs wat betreft snelheid.

HOE heb je het gedaan ?

Is standaard ingesteld, maar het kan wel. (in de apparaatbeheer de eigenschappen van de usbstick aanpassen voor optimalisatie voor performance in plaats van snel verwijderen)

Is standaard omdat NTFS buiten het "grote" bestanden weinig voordelen bied en een aantal vervelende nadelen.

- NTFS heeft meer schrijfbewerkingen wat dus de levensduur van je stick (met een schijf limiet) verkort.

- NTFS usbstick kunnen niet in alle andere systemen (al word dat wel steeds beter, 2000 en eerder en verschillende Besturingssystemen kunnen moeite hebben met het lezen van NTFS)

- Encryptie van NTFS geeft dat de USB stick nergens anders te lezen is :)

Dus bij mijn 8 GB usbstick haal ik voordeel uit ntfs vanwege de grotere bestanden maar bij volumes lager dan 4 GB kan ik beter teruggaan naar fat32 i.v.m. de levensduur?

Standaard maak ik toch alleen maar gebruik van windows xp en vista.

En hoe zit dat met de usbstick die nergens anders te lezen is? Als ik encryptie nergens inschakel kan ik toch gerust bestanden delen met anderen door de usbstick ergens mee te nemen, toch?

Als je geen bestanden groter dan 2GB (maximale grootte voor FAT32) op je stick wil vervoeren kun je hem qua levensduur beter op FAT32 houden

mbt tot encryptie klopt wat je zegt maar het is wel even handig om te weten dat je de NTFS Encryptie dat dus niet moet aanzetten (tenzij je natuurlijk wil dat niemand de stick buiten jou systeem wil kunnen lezen :))

NOu het is net de bedoeling dat de bestanden op die usbstick mobiel worden.

De maximale bestandsgrootte op een FAT32 geconfigureerde partitie is trouwens 4 GB en niet 2 GB ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan