USBstick onleesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Labbé

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2001
Ik heb een Sandisk USB-stick gekocht; 16 GB
Ik kan er prima muziekbestanden opzetten, maar als ik hem in de auto wil afspelen meldt de radio dat hij onleesbaar is.

Een andere USB-stick van 1 GB doet het probleemloos.

Moet er iets geformatteerd worden o.i.d?

Misschien heeft de ene usb stick mp3 bestanden en de ander mp4?
Of is die beveiligd

Laatst bewerkt:
Op beide sticks staan dezelfde soort bestanden, dus daar kan het niet aan liggen..

Sluit allebei de memory-sticks aan op je pc, start Schijfbeheer, en kijk of bijv. de 1 GB stick als FAT32 is geformatteerd en de 16 GB stick als NTFS.

Is dat inderdaad het geval, dan kan wellicht je autoradio geen NTFS aan. Je zou dan hier kunnen kijken hoe de 16 GB stick als FAT32 te formatteren. Natuurlijk is dan wel alle data ervan af, die zul je dus weer opnieuw erop moeten zetten.

Succes,

Tijs.

Beide zijn FAT32.
Maar er staat ook een soort autorunprogramma op.
Als ik de stick aansluit, dan krijg ik in de verkenner niet alleen de stick te zien, maar wordt er ook een soort vituele CDschijf zichtbaar:

U3 Systeem (J:)

Bestandsysteem CDFS

Backup maken van je U3 systeem, wat op de USB stick staat. Daarna alles van je USB stick afhalen en formateren. Door eht U3 systeem, herkend je Auto radio de USB stick niet goed. Komt door virtuele drive van de U3 software.

Ik heb de stick geformatteerd met dat progje van HP maar de radio herkent 'm nog steeds niet.
Het stickje dat het wel doet geeft bij eigenschappen aan dat hij FAT is en de stick die het niet doet FAT 32
Maakt dat iets uit?

Zou er iets mee te maken kunnen hebben. Zou wel beroerd uitkomen, want dan mogen de partities maar max. 2 GB groot zijn. Kijk eens of het mogelijk is om (als test) met die HP tool de zaak als Fat (ook wel Fat16 genoemd) partitie te formatteren. Test dan of de bestanden te lezen zijn door je carstereo.

Succes,

Tijs.

Kijk of EASEUS Partition Master (voor prive gebruik gratis) wél Fat16 partities kan maken.

EDIT: Ik zie net dat die alleen met harde schijven werkt, niet met memory-sticks :(
Alternatieve methode: Met de memory-stick aan de pc aangesloten, herstarten naar de opstartbare CD die je kunt maken van Gparted Live-CD. Download de .ISO versie, en brand die als image naar CD-rom, bijv. met ImgBurn ("Write image file to disk").

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik snap het niet, mijn 8GB USB stick is ook FAT32 en wordt gewoon door de Auto Radio herkend. Moest wel de U3 eraf halen.

Laatst bewerkt:
Ik snap het niet, mijn 8GB USB stick is ook FAT32 en wordt gewoon door de Auto Radio herkend. Moest wel de U3 eraf halen.

@crash: Weten we wel zeker dat jij en de topic-starter precies hetzelfde merk + type auto radio hebben?

Tijs.

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, daar ging ik ook niet vanuit Tijs. Ging er wel vanuit dat een radio die een USB stick ondersteund minimaal FAT32 aan kan. Ik gebruik zelf de standaard radio van Renault met een Audio connection box.
acb1.jpg

Het zwarte boxje, wat je op de afbeelding in de het dashboard kastje zit.

Laatst bewerkt:
Mijn car stereo is een door de fabrikant meegeleverde High Performance installatie in een Volvo C30 van maart 2009....

Uit deze link, in principe over de C70, maar vlgs. de informatie is die qua High Performance soundsystem hetzelfde als de C30
OPMERKING!

U kunt uitsluitend USB-producten van het type "USB mass storage device" met het bestandssysteem FAT 16/32 gebruiken! Er zijn legio USB-producten op de markt verkrijgbaar. Het is dan ook mogelijk dat bepaalde USB-producten niet door de USB en iPod® Music Interface kunnen worden gelezen. In die gevallen verschijnt er een melding op het display dat de aangesloten eenheid niet kan worden afgespeeld. Probeer in dat geval een andere USB-eenheid

Ok, het is duidelijk: Fat32 en Fat16 worden ondersteund, maar niet alle USB-sticks.
Lijkt erop dat je pech hebt. :(

Tijs.

OK Tijs, dikke pech dus.
Maar er bestaat groter leed.
Waarop te letten bij aanschaf van een volgend stickje?
Overigens dank voor alle reacties!

Graag gedaan! :)
Misschien kun je op het Volvo C30 forum een algemene vraag stellen welke USB sticks goed werken met de High Performance soundsystems. Zet er dan wel direct bij welke grootte memory stick je wilt gaan gebruiken.

Bovendien zou je daar (je moet je toch registreren om een vraag te mogen stellen) dan ook direct over het hele forum een zoekopdracht geven naar USB of STICK om mogelijk reacties van anderen te kunnen zien die hopelijk dan je kunnen vertellen welke USB stick het goed doet (of welke je zeker niet moet gaan proberen). Dit omdat het soundsysteem niet specifiek van de C30 is.

Nog een mogelijkheid (als de gebruikerservaringen m.b.t. die USB sticks bijgehouden hebben) is om Volvo Nederland te bellen of te mailen en aan hen een advies te vragen. Zet er dan wel direct bij welke grootte memory stick je wilt gaan gebruiken.

Jammer dat we het probleem hier niet kunnen oplossen, maar ja... Er is in ieder geval enige duidelijkheid nu.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan