user form

Status
Niet open voor verdere reacties.

jan excel

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2007
Hallo experts,

Is het mogelijk van een userform de titel (caption) uit een sheet te halen.
Voorbeeld : sheet1 staat in cel A1 DATA BERKEL.

Dan zou ik graag dat de caption van userform1 (hoofdtitel dus) automatisch in de userform komt te staan vanaf Sheet1 cel A1. (DATA BERKEL)
Is dit mogelijk ?

M.v.g
Jan

M.i. heel simpel.

UserForm1.caption = Cells(1, 1).FormulaR1C1
...
UserForm1.Show

Ik ga er vanuit dat het werkblad waar de gegevens gelezen moeten worden, het actieve blad is. Anders moet de volledige naam van het werkblad nog worden opgenomen, bijv. UserForm1.caption = worksheets("Naam").Cells(1, 1).FormulaR1C1

Is dat een afdoende antwoord?
Kees

hoi Keesleeuw,

Bedankt voor je reactie en oplossing.
Echter als de informatie van een andere werkblad dient te worden gehaald gaat het niet goed.
In jou voorbeeld werkt het perfect echter ik wil standaard dat de titel begint met hoofdmenu en dan de tekst in cel A1.
Op de dezelfde werkblad gaat het goed echter als de tekst uit een andere werkblad dient te worden gehaald niet.

Zie toegevoegde voorbeeld dan is het welk duidelijk denk ik.
CMD button zelfde werkblad werkt goed en button andere werkblad niet.
Zal wel een kleinigheid zijn maar ik zie het niet!

Bekijk bijlage voorbeeld.xlsx

alvast bedankt voor je bijdrage.

jan

Hallo jan
Ik wil er graag naar kijken, maar in het meegestuurde bestand zitten geen macro's. Je moet het bestand met macro's opslaan niet met de extensie .xlsx, maar als .xlsb of .xlsm.
Als je dat doet, zal ik er morgen graag naar kijken.
Kees

Het is altijd handig te vermelden uit welk werkblad een cel gelezen moet worden

Code:
Private Sub userform_initialize()
   caption=sheet1.cells(1)
End Sub

Ik heb de tekst van de eerste regel in userformy aangepast. Er staan namelijk 2 is-gelijktekens in die zin en dan wordt het soort IF-constructie.
In jouw regel staat: UserForm1.Caption = Worksheets("Naam") = ("hoofdmenu ") + Cells(1, 1).FormulaR1C1. Dat gaat niet werken.
Ik heb er dit van gemaakt: UserForm1.Caption = ("hoofdmenu ") + Worksheets("Naam").Cells(1, 1).FormulaR1C1. Heb ik uitgetest en werkt prima. Ik ben pas kort forumlid en weet nog niet hoe ik een bijlage kan toevoegen, dus je moet maar even zelf de tekst aanpassen.
Dit soort fout heb ik zelf heel vaak gemaakt, maar al doende leert men.
Weet je zeker dat je het woord "hoofdmenu" in kleine letters wilt hebben?
Groet,
Kees

@Kees

Gebruik de & om teksten samen te voegen.

Hoi,

Allen bedankt, Keesleeuw zijn script heb ik toegepast.

groet,
Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan