User opnemen in tabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wharting

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2012
Hallo,

Ik zit met een vraag.
Onlangs heb ik een DB geïmplementeerd waarvan verschillende gebruikers gebruik maken.
DB is in FE en BE gesplitst. Iedere groep gebruikers heeft zijn/haar eigen FE omgeving die benaderd wordt met een gebruikersnaam en wachtwoord conform
de Access beveiligingsmodule. Niets nieuws tot zover.

De gebruikers voeren mutaties door in records welke gecontroleerd moeten worden. In dat kader is het handig te weten welke gebruiker een record gemuteerd heeft.
Vraag: hoe koppel ik de gebruiker zoals die is ingelogd aan het record in een tabel?

Mijn dank is bij voorbaat erg groot.

Groeten,
Willem;)

Kan alleen als je daar bijvoorbeeld een veld voor in de tabel opneemt, die je vult met de Username. Die kan je weer uit de Environ halen. Of, als je ook de historie wilt, een aparte tabel maken en die vullen met de transacties.

Dank voor je reactie.
Ben er achter dat ik <CurrentUser> kan gebruiken. Veld toevoegen aan tabel en <CurrentUser> als standaardwaarde opnemen voor het betrokken veld....
Klinkt logisch. Ga ik proberen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Gaat niet werken, want Standaardwaarde werkt alleen als je een nieuw record aanmaakt. Daarna zul je mutaties met een andere gebeurtenis moeten vullen. Overigens weet je dan alleen nog wie de laatste mutatie heeft gedaan; eventuele voorgangers die iets verprutst hebben komen er dan mee weg. Daarom zou ik zelf (als de informatie tenminste belangrijk is) een historietabel gebruiken.
En nog iets: quooten is meestal totaal overbodig, en soms nuttig. Die van jou valt in de eerste categorie. Graag weghalen dus!

Het gaat in dit geval om het vastleggen van de user igv nieuwe records (die wij mutaties noemen).
Doel is de user die het record inlegt te kunnen aanspreken op gemaakte fouten. Verder niet interessant en/of belangrijk.
Standaardwaarde is dus voldoende. Bedankt.

Groet,
Willem

Wellicht handig als je je eigen vraagstelling nog eens bestudeert:
De gebruikers voeren mutaties door in records welke gecontroleerd moeten worden. In dat kader is het handig te weten welke gebruiker een record gemuteerd heeft.
Muteren is toch echt iets anders als nieuwe records opvoeren; muteren is het veranderen van bestaande records. ik zou je aanraden om een andere terminologie in het bedrijf te hanteren, of in ieder geval in forums als je een vraag stelt, want je moet niet raar opkijken als je antwoorden krijgt die zijn gebaseerd op de algemene consensus van de rest van de wereld :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan