user profile laad en schrijft niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

ruben derks

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2008
hallo.

ik heb hier een server met windows server 2003 standaart edition NL.
heb daar een AD op gebouwt, alles volgens het boek dat ik heb gedaan. wanneer ik op de server een account maak, en op die account wil inloggen op de XP pro werkstation. meld deze dat hij geen kopie van het zwevend profiel kan vinden. en laad vervolgens een tijdelijk profiel, als ik dan wil afmelden weigert hij dat soms of meld hij af en wordt er nog niks in mijn profielmap gezet <C:/userprofile/user>.

kan iemand mij helpen? ik kom dr niet meer uit :(.

groeten.

Begin met foutmeldingen en waarschuwingen in de Logboeken op de werkstations door te nemen:
Start -> Uitvoeren -> eventvwr.exe
Vooral de secties Systeem en Toepassing zijn interessant.

Kijk vooral naar meldingen rondom het moment van opstarten van de werkstations en de meldingen op het moment van aanmelden van een gebruiker die problemen heeft met zijn zwervende profiel.

Succes,

Tijs.

Bij het profielpad dien je een unc pad op te geven naar een share op de server. Bijvoorbeeld: \\server01\profiles$\%username% alle gebruikers dienen create folders rechten te krijgen op de map waarin de profielen komen te staan.

hallo.

heb ik gedaan, en alles werkt super.

topic mag op slot :thumb:

groeten.

Op slot zetten doe je door zelf te klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onderaan deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan