user unknown??

Status
Niet open voor verdere reacties.

joepheldoorn

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2003
Hallo,

De laatste tijd krijg ik regelmatig van vrienden te horen dat zij aan mij geadresseerde mail retour krijgen met de opmerking ' user unknown' of iets dergelijks. Dit terwijl ze dan wel degelijk het juiste emailadres hebben gebruikt en , sterker nog, vaak gewoon replyen! Geen idee wat er aan de hand is. Ik gebruik outlook 6.0, windows xp en heb een dell pentium 3.
WSie weet raad?
Alvast bedankt en hartelijke groeten,
Joep

Welke provider heb je? Essent (Home dus) heeft soms last van deze 'grapjes'...

Ik heb Tiscali en dit prob doet zich de laatste maanden voor. Het begon toen ik ervoor zorgde dat steeds een kopie van ontvangen mailtjes op de server achterbleef (was toen drie keer per dag prijs), en nadat ik dat weer heb gewijzigd, leek het prob de wereld uit. De laatste tijd, echter, doet het prob zich zo nu en dan weer voor en de laatste week zelfs meer dan geregeld. Het zit'm dus niet in mijn instellingen want die zijn 100% zeker weer als vanouds (Dwz: voorzover 100% bestaat in het leven :-)
Grtz en thx,
Joep

Ik zou bellen met Tiscali. Het prob ligt bij hun.
Dat is ook bij Essent zo.

Grtz
Falco

Heb ook wel die melding wel eens gekregen (@Home). Meestal is het een storing van E-Mail. Je kunt dit vinden bij je provider (meestal) onder Onderhoud & Storingen.
Anders effe bellen. Als je dit van te voren doet en niet gelijk begint te formateren :D scheelt dit een hoop werk!

Wie gaat gelijk formatteren?
Mijn schoonzus heeft bijna iedere week last van met Essent.
Je blijft maar bellen maar het is wel een 0900 nummer dus = dokken! Terwijl dit hun fout is!! :evil:
Ik stuur hun 1 mail, ze ontvangen deze wel, maar ik krijg het ook terug met een melding dat hun mail adres is over de quota heen. Dit is puur bull… :D :D

No Bull Falconetti :) Heb diverse keren meegemaakt dat mensen gaan formateren als er zich een probleem voordoet. Ze gaan zich afvragen waarom? Dan gaan ze vervolgens spelen met hun instellingen waardoor ze steeds verder in de problemen komen. Als ik vaker zie en lees waarom mensen gaan formateren dan vraag ik mij af of dat nauw werkelijk nodig was. Tenslotte ben je hier toch een paar uur bezig! Of zie ik dit verkeerd?

Geplaatst door l.slaats.
No Bull Falconetti :) Heb diverse keren meegemaakt dat mensen gaan formateren als er zich een probleem voordoet. Ze gaan zich afvragen waarom? Dan gaan ze vervolgens spelen met hun instellingen waardoor ze steeds verder in de problemen komen. Als ik vaker zie en lees waarom mensen gaan formateren dan vraag ik mij af of dat nauw werkelijk nodig was. Tenslotte ben je hier toch een paar uur bezig! Of zie ik dit verkeerd?

Ik bedoelde BULL de opmerking van Essent over buiten quota. Dus NIET wat jij hebt geschreven!
Je hebt gelijk, ik zie soms ook dat men erg makkelijk zegt: Ooohhh dat wordt ...C:\format
PC's zijn leuk, sommigen hebben niets beters te doen dan 1 of ander te verwijderen en zo. Ik noem dit: 'de boel kittelen!'. Dus : je hebt gelijk.

Grtz
Falco

Oke :) Wat bedoel je met die quota? Wist niet dat @Home dit hanterde. Toen ik dit probleem had heb ik diverse keren een mail gestuurd, maar nog nooit iets retour afzender gekregen.

Ok, thx allen....ik ga bellen met Tiscali, maar kan wel paar dagen duren ivm plotselinge griep. Formateren kwam vooralsnog niet in mijn hoofd op :-)
thx en tot later,
Joep

@Joep Heldoorn.

Met formateren bedoelde ik in het algemeen "beter voorkomen dan genezen" was niet persoonlijk gericht.
zou inderdaad effe contact opnemen met Tiscali d.m.v een E-mail te sturen en/of te bellen. Succes en beterschap ;)

Ik kan helaas geen tekst meer laten zien van Essent omdat ik leeg erg rap mijn Outlook.
Ik kreeg steeds een bericht terug in het Engels, iets in het trend van: Account out of quota.
Ik was ook verbaasd omdat ik wist ook niet dat men met een quota werkte.
Maar, let op, mysterie is opgelost. Online (eindelijk) door Essent. Het zat dus zo:
De e-mail adres was iets in de trend: pietje.belletje1@home.nl
De foutmelding (mail retour) melde steeds: pietje.belletje@home.nl
Nu heeft Essent de account aangepast en dat cijfer van voor de @ verwijdert. Dus vanaf nu is dat e-mail adres zonder cijfers.
Toen dat verandert was: viel mijn schoonzus van haar stoel: 155 e-mails rolden binnen. Ze had deze al lang ontvangen & verwijdert maar een kopie van iedere mail zat nog vast bij Essent.
Wat een techniek heeft Essent toch… :D :D :D :D :D

En Joep = beterschap !!!!

Groetjes
Falco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan