User unknown?

Status
Niet open voor verdere reacties.

fleur77

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2001
Berichten
270
Beste forum,

Onlangs verstuurde ik aan een instantie een email. Vervolgens kreeg ik van een persoon met een ander emailadres een antwoord. Met de knop beantwoorden heb ik een antwoord geschreven aan het tweede adres, dat ik teruggestuurd kreeg met de volgende mededeling:

"The following addresses had permanent fatal errors"

(volgt het tweede adres waarnaar ik stuurde)

en:
reason: 550 5.1.1 User unknown)

Het adres was goed omdat ik de knop beantwoorden heb gebruikt.

Verder zat er ook een bijlage bij het antwoord, die ik niet geopend heb. Ik heb wel genoeg virusscanners e.d.

Ik begrijp er niets van. :eek:

Wat kan dit betekenen?

fleur77.
 
Kan diverse oorzaken hebben, mogelijk is het volgende aan de hand;
De instantie accepteert schijnbaar alleen mail op een specifiek mail adres, daar had de verzender aan moeten denken toen hij je beantwoorde.
Als je een mail verstuurd vul je meestal alleen de Aan in met de ontvanger (jij in dit geval), er is echter ook een veld dat heet Van, hier kan de verzender een andere email adressen kiezen, bv dat algemeen email adres van de organisatie (als hij daar gemachtigd voor zou zijn).
Vermoedelijk mag zijn persoonlijk email adres alleen interne mail ontvangen en geen externe mails (van jou), maar kan hij het wel gebruiken om mail naar extern te verzenden.
Mail gewoon terug op dat algemene email adres en leg de situatie uit dat je geen mail terug kan sturen, als het goed is zou je wel een reactie moeten krijgen.

Voorbeeld van de extra Van en BCC velden in outlook.
screenhunter02may280959tj2.jpg

BCC kan je gebruiken om te CC-en maar op een manier dat niet iedereen ook de adressen van de anderen ziet.
Voor de ontvanger lijkt het of alleen hij/zij de mail ontvangt. Handig voor bv mailings e.d.
 
Laatst bewerkt:
Vermoedelijk mag zijn persoonlijk email adres alleen interne mail ontvangen en geen externe mails (van jou), maar kan hij het wel gebruiken om mail naar extern te verzenden.
Mail gewoon terug op dat algemene email adres en leg de situatie uit dat je geen mail terug kan sturen, als het goed is zou je wel een reactie moeten krijgen.
QUOTE]

Bedankt voor je antwoord.

Het algemene adres werkt nu ook niet meer.

Volgens mij wordt de mail gewoon onderschept.:evil:

fleur77
 
Nee, maar om verder mee te denken/zoeken leek het me handig.
Is dat te prive, dan kan ik verder niet voor je doen denk ik.
 
Ja, het is privé, maar ik vraag me wel af wat je kunt doen om mail te beveiligen,
als de gewone beveiligingsprogramma's niet werken.

Daar moet toch iets voor te doen zijn?

Met mijn mail was niets verdachts aan de hand, vandaar dat dit me zorgen
baart.

Als je met TNT een brief verstuurt, dan kom je toch ook in het geweer als
die ineens geopend blijkt te zijn of iets anders mee is gebeurd? Er bestaat toch
zoiets als briefgeheim?

Of geldt dat laatste voor internet niet?

fleur77.
 
E-mail gaat onversleuteld over het net, elke systeem beheerder die toegang heeft tot servers waar jou email over gaat kan in principe mee lezen. En een mail die jij naar een email adres hier in nederland stuurt kan best wel eens via America of bv australie gaan.
Nu is de kan heel klein dat iemand ook daadwerkelijk jou mail zal lezen, maar het kan wel.

Er zijn wel mogelijkheden om mail beveiligd te versturen overigens.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Pretty_Good_Privacy

Nu zie ik niet hoe dit direct met jou probleem iets te maken heeft overigens, dus in die zin, ter info.

Als je mail verstuurd gaat dat naar een z.g. mail server, die stuurt het weer door naar een volgende server net zo lang tot de mail aan komt bij de ontvanger. Stel je hebt een account bij Hotmail of Gmail of bij je provider, dan komt jou mail aan op hun mail server, jij logt in en kan dan bij jou mail komen.
(Grotere) bedrijven hebben vaak een eigen mail server, per mail adres kun je aangeven wat er met een email adres worden gedaan.
Bv een email adres mag alleen gebruikt worden om mail mee te ontvangen of alleen verzenden.
Als ze dat netjes ingericht hebben is dat ook te zien aan het email adres dmv de tekst No reply o.i.d.
screenhunter02may292306uu5.jpg
.
Mail (terug) sturen aan zo'n adres heeft geen zin, deze wordt niet gelezen en/of geeft een foutmelding terug na enige tijd.

In dit voorbeeld was het een totaal onzin email adres en was het logisch dat ik deze reactie terug kreeg op m'n mail.
screenhunter03may292311zo7.jpg

Maar dat kan dus ook gebeuren bij een email adres waar je mail van ontvangen, maar waar je geen mail aan terug kunt sturen.
 
Nu zie ik niet hoe dit direct met jou probleem iets te maken heeft overigens, dus in die zin, ter info.
.

Bedankt voor je antwoord! Er is inderdaad waarschijnlijk niets verontrustends aan
de hand, maar je weet maar nooit vandaar deze vraag. Ik was even verontrust.

Mogelijk is de mail gewoon "gebounced"omdat de ontvanger (dit ontdekte ik) na het
ontvangen van de mail niet meer werkzaam was bij dat adres.

Ik ben dus gerustgesteld. :thumb:

fleur77.
 
En dat is een hele logische reden dat je mail niet meer aankomt... :p
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan