user32.dll en winsrv

Status
Niet open voor verdere reacties.

sussie10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
ik heb hetzelfde probleem als zovelen. AVG herkende user32.dll als een trojan en heeft deze gehealed. Daarmna startte de pc niet meer op. Ik heb de oplossing van Nu.... geprobeerd. User32.dll is gekopieerd, maar nu krijg ik de boodschap winsrv ontbreekt. Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

Zelf weet ik helaas niet het antwoord op jou vraag, maar mischien is het handig om daar ook eventjes een vraag te plaatsen, omdat ze volgens mij al vaak geconfrenteerd zijn met dit probleem, en waarschijnlijk weten ze dus de oplossing (www.nucia.nl)

ik heb hetzelfde probleem als zovelen. AVG herkende user32.dll als een trojan en heeft deze gehealed. Daarmna startte de pc niet meer op. Ik heb de oplossing van Nu.... geprobeerd. User32.dll is gekopieerd, maar nu krijg ik de boodschap winsrv ontbreekt. Iemand enig idee wat ik nu moet doen?

Kun je nog wel in Windows komen?

ook niet in windows

ik kan niet in windows komen, ook niet met veilige modus. Hij blijft hangen in het blauwe scherm.

Nee ook niet in safemode, alleen via cd rom win xp en dan repair modus. Heb alle forums gekeken en gedaan wat er staat. Blijft nadat ik user32.dll heb vervangen met de melding kan winsrv niet vinden en installeer winsrv opnieuw, heb ik ook gedaan via expand met win xp cdrom maar dat helpt ook niet, ik heb wel service pack 3 weet niet of dat nog invloed heeft op die .dll

hoe krijg ik winsrv weer terug? Ik heb helemaal geen servicepacks.... (oude CD van XP!)

deze mail krijg ik net van nucia:

Gebruikers van AVG Antivirus kunnen PC niet meer opstarten na verwijderen 'virus'.

Een recente update van AVG Anti-Virus zorgt ervoor dat het Windows-systeembestand user32.dll ten onrechte als de malware Trojan Horse PSW banker4 wordt aangezien. Het gevolg hiervan is dat Windows niet meer op kan starten en de gebruiker de keuze krijgt om op te starten in veilige modi, of gewoon op te starten. Al deze opties functioneren niet en Windows kan niet meer gestart worden.
Voor zover het nu bekend is doet het probleem zich voor bij alle versies van AVG Antivirus maar alleen bij gebruikers van Windows XP.

Om de computer weer te kunnen benaderen hebben wij een instructie geschreven en op ons forum geplaatst. Deze instructie wordt continu bijgewerkt zodra er meer bekend is over dit onderwerp. De huidige instructie werkt nog niet bij 100% van de gebruikers maar wij doen ons best om een zo hoog mogelijke dekkingsgraad te creëren.

De instructie kan hier gevonden worden: Recent: PC met AVG start niet meer op.

Ik heb ook het winsrv probleem.
Eerst gaf hij zoals bij iedereen de user32 fout aan, deze heb ik kunnen kopieren zoals beschreven, en toen kwam het blauw scherm met winsrv moet mogelijk opnieuw geinstalleerd worden.
Ik heb ook winsrv gekopierd zoals ik met de uder32 gedaan heb, maar helaas werkte dit niet.. :( iemand een idee?

Thnx! ga het thuis meteen proberen.
Fijn dat jullie met een mogelijke oplossing komen :)

Voor een oplossing van het winsrv.dll / gdi32.dll probleem, klik hier.

Het is ons bekend dat sommige personen, nadat ze user32.dll hebben gekopieërd, alsnog een andere foutmelding krijgen die betrekking heeft op winsrv.dll of gdi32.dll.
Voor een bijgewerkt instructie: http://www.nucia.nl/forum/showpost.php?p=392867&postcount=4

Alleen krijg ik dan als ik overnieuw opstart bij verschillende pc de stopfout weer met de melding dat winsrv baschadigd is. Let wel, er staat echt winsrv, geen winsrv.dll o.i.d. .

Welk bestand moet ik dan hebben??

Hallo,
Ik ben nieuw op het forum. Ik heb het user32-probleem ook (gehad) en nu heb ik het winsrv-probleem. Ik ken er niet zoveel van en ik denk dat ik alles geprobeerd heb wat op dit forum te vinden is maar ik zit nog steeds met die winsrv.

Kan iemand me helpen aub? Zijn er nog andere oplossing mss? Ik heb de originele XP-cd om op te starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan