User32.dll

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker228

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2007
Berichten
81
Beste forum leden,

Ik heb sinds een geruime tijd Windows xp professional sp3 wat uitstekend werkt, maar nu komt het probleem ineens dat ik bijna geen
programma opgestart kan krijgen. Als ik bijvoorbeeld een game wil installeren of als ik heel gemakkelijk de rekenmachine wil gebruiken
die in xp zit geinstalleerd dan krijg ik de vokgende fout: System-DLL-bestand user32.dll is verplaatst in het geheugen. De toepassing
zal niet goed werken. De verplaatsing was nodig, omdat DLL-bestand C:\WINDOWS\systeem32\SHELL32.DLL een adresbereik in
beslag nam dat was gereserveerd voor systeem-DLL-bestanden van Windows. Neem contact op met de leveran het DLL-bestand
voor een nieuwe versie.

Ik heb al geprobeerd naar deze fout te zoeken op het internet, maar bij vele komt het erop neer dat het door de Avg virusscanner komt,
maar dat is bij mijn niet het geval, want ik heb geen Avg en daarnaast heb ik nooit wat anders met me pc gedaan wat mogelijk tot
deze oorzaak kan leiden. Het enigste wat ik heb gedaan is gewoon de Xp updates steeds geïnstalleerd, waarbij service pack 3
ook is geïnstalleerd.

Als iemand weet hoe dit kan hoor ik het graag, want ik vind het niet leuk dat ik haast niets kan installeren of openen.

Alvast bedankt voor de hulp,

Draxter
 
Is oude informatie, maar misschien bij jou van toepassing: link

Succes,

Tijs.
 
In het geval van dat conflict met die driver van Realtek wordt in de foutmelding ook genoemd waarmee/waardoor het probleem wordt veroorzaakt (in dat ene geval hhctrl.ocx).

Post eens een schermafdruk van jouw melding?

Tijs.
 
Ik krijg gewon deze fout melding net zoals ik in me eerste post ook al melde: System-DLL-bestand user32.dll is verplaatst in het geheugen. De toepassing
zal niet goed werken. De verplaatsing was nodig, omdat DLL-bestand C:\WINDOWS\systeem32\SHELL32.DLL een adresbereik in
beslag nam dat was gereserveerd voor systeem-DLL-bestanden van Windows. Neem contact op met de leveran het DLL-bestand
voor een nieuwe versie.
 
Probeert het volgende: Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
In theorie zou het kunnen zijn dat er dan om een XP cd met SP3 geïntegreerd wordt gevraagd.
Een niet-opstartbare versie kun je makkelijk maken door de inhoud van je XP cd te kopieren naar een of andere folder op je computer (laten we zeggen: C:\WINXPPRO)
Dan SP3 voor XP downloaden, en sla die op in de hoofdmap van C:
Dan integreren in jouw XP cd met:
Start -> Uitvoeren -> c:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WINXPPRO
je kunt dan de inhoud van de C:\WINXPPRO map als data-cd branden naar cd.

Succes,

Tijs.
 
Dit werkt ook niet helemaal, ik snap ook niet waarom ik die fout krijg.

Edit: Zou een upgrade van xp misschien niet helpen?
 
Laatst bewerkt:
Dit werkt ook niet helemaal, ik snap ook niet waarom ik die fout krijg.

Edit: Zou een upgrade van xp misschien niet helpen?

Is een idee, maar dan heb je nog steeds zo'n map of cd met een SP3 geïntegreerde XP nodig. Beste gewoon die map met geïntegreerde installatie-bestanden gebruiken om vandaaruit, in de submap i386 (gewoon in XP zelf) Winnt32.exe exe op te starten, en te kiezen voor Upgrade.
Je zult ook moeten weten welke cd-code er gebruikt is in je huidige xp. Weet je dat niet, dan kun je die achterhalen met JellyBean Keyfinder

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Maar waar komt die fout dan vandaan, want waarom kan ik dit niet makkelijker oplossen door het terug te zetten?
 
Geef nu eerst eens wat duidelijker informatie terug:
1. Is het je gelukt om een map te maken met de XP installatie-software en daarin SP3 te integreren?
2. Is het je gelukt om sfc /scannow te draaien?
Voor je beeldvorming: sfc /scannow zet je systeembestanden terug als ze beschadigd/gehackt etc. blijken te zijn. Dit zou dus ong. hetzelfde zijn als wat jij noemt "Het terug te zetten"

En alvast: Met een 'upgrade' naar XP SP3 (mijn laatste posting) worden de systeembestanden (inclusief User32.dll) teruggezet naar het niveau van SP3. Is dus iets ingrijpender, maar ook completere 'systeemcheck' als sfc /scannow.

[Een volledige herinstallatie van XP (dus inclusief alle software etc.) blijft natuurlijk ook nog als optie over, maar dan moet wel veiligheidshalve alle gebruikersdata gebackupped zijn.]

Tijs.
 
Ik heb alles nu geprobeerd,maar echt niets werkt meer en een upgrade gaat ook niet, omdat de versie die ik nu gebruik nieuwer is dan de andere versie. Dus wat moet ik nu?
 
Ik heb alles nu geprobeerd,maar echt niets werkt meer en een upgrade gaat ook niet, omdat de versie die ik nu gebruik nieuwer is dan de andere versie. Dus wat moet ik nu?

Regel ergens een XP CD in de juiste type + taal (bijv. XP Home NL), integreer de handel, maak er een (niet-opstarbare) CD mee, start sfc /scannow.
Lost dat het probleem niet op, start dan een Windows in-place upgrade vanuit de map met geintegreerde XP of vanaf die XP Cd door te gaan naar de i386 submap en daar winnt32.exe te starten.
Dit is ongeveer wat ik eerder ook al schreef.

Eventueel kun je zo'n cd ook vanaf een andere XP machine maken als het op jouw pc niet lukt, als die gemaakte XP cd maar qua type + taal hetzelfde is als jij nu op je pc hebt staan.

Succes,

Tijs.
 
Die cd is helemaal hetzelfde als waar Windows mee geïnstalleerd staat, dus dat is het probleem echt niet. En Scan now helpt echt niet, daarnaast helpt het ook allemaal niet om winnt32.exe op te starten. Zou het helpen om misschien Service pack 3 te verwijderen? Alleen het probleem daarvan is dat hij niet eens te verwijderen is via Software, want daar staat hij niet tussen.
 
Laatst bewerkt:
Die cd is helemaal hetzelfde als waar Windows mee geïnstalleerd staat, dus dat is het probleem echt niet.

Heel fijn, maar zit daar wel SP3 in geïntegreerd? Gegeven je melding van eerder dat "Het huidige besturingssysteem is nieuwer..." denk ik niet dat SP3 in die installatie-cd geïntegreerd is!

Verwijderen van SP3 kan vlgs. mij wel, maar dan moet je in dat Software ding wel aanvinken: Updates weergeven.

Succes,

Tijs.
 
Uiteindelijk is het me dan toch gelukt, via het opstarten van de Xp cd, heb ik voor repair gekozen, en daarna heb ik in dat zwarte scherm het commando: Chkdsk/R opgegeven, zodat alles weer hersteld word en niets dus verwijderd word. Eigenlijk een beetje een omweg voor de normale Xp upgrade maar uiteindelijk heb ik nu geen problemen meer met die User32.dll fout, want alles staat weer goed.

Nog bedankt voor je hulp.:thumb:
 
Geen probleem! :)

Ik vermoed dat je met sfc /scannow deze bestandscorruptie ook boven water had gekregen, maar mooi dat je het bestand ook met jouw methode weer op orde hebt gekregen.
En bedankt voor de uitgebreide melding hoe je je probleem hebt opgelost! :thumb:

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan