• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform als startscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

crambe

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
eentje voor de echte doorbijters zoals het calculatieprogje voor metaal

Ik ben namelijk bezig voor op het werk een calculatieprogramma in elkaar aan het boxen.
De bedoeling is dat alles via userforms gebeurt. ( kwestie voor iedereen het duidelijk te houden).;)
het startscherm zou eigenlijk het userform "startscherm" moeten zijn ipv die knop.
als men in het startscherm op "nieuwe berekening" klikt gaat men naar een volgende scherm.( userform)
daarin dient men verplicht data in te geven of op de knop " sluiten" klikken. men heeft dan nog drie mogelijkheden om in te klikken " opnieuw" als men opnieuw wil beginnen ( evident niet :o ) of " bereken " waarbij men dan naar een volgend userform wordt gebracht ( volgende stap in de vraag stelling) :) of "opslaan" als men hier op klikt zou men de volledige werkmap dienen op te slaan onder de naam die is ingevoerd in projectnaam.

Misschien hier al mee beginnen en dan de volgende stappen uit zetten

Alvast weer een dikke bedankt bijvoorbaat voor het tanden stuk bijten op dit project .... :D:D:D

Grts
Marc

Titel aangepast. "Calculatieprogramma doet niet wat ik wil" zegt niets over je probleem.

Beste crambe ;)

Wij wachten tot je begonnen bent en laat dan iets van je horen.

Groetjes Danny. :thumb:

Hey Danny
Alles ok? 't ja weer eens wat te vlug geweest met het posten he !!!
maar ale nu in bijlage het bestandje wat ik al had aangemaakt.

Take a look should i say :p

grts
Marc

Wil het bestand precies niet bijvoegen!!!

Laatst bewerkt:
Voor het verschijnen van het startmenu bij het openen van het bestand:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
StartScherm.Show
End Sub

Voor de rest is het mij niet helemaal duidelijk welk scherm wanneer moet worden getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Voor het verschijnen van het startmenu bij het openen van het bestand:

Code:
Private Sub Workbook_Open()
StartScherm.Show
End Sub

Voor de rest is het mij niet helemaal duidelijk welk scherm wanneer moet worden getoond.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio,

als je op de knop klikt in mijn bestand krijg je een volgende scherm.
In dat volgende scherm werkt nu enkel de bovenste knop en die brengt je dan op zijn beurt naar een volgend userform....

nu is het de bedoeling dat in het opstarten ( in dit stadium) het scherm met de 4 mogelijkheden onmiddellijk getoont wordt.

daarna kan de gebruiker kiezen wat deze wenst te doen.
zoals reeds gezegd enkel het bovenste werkt nog maar.
bij het volgende usersform dient men verplicht de 4 gegevens in te vullen ...
zonder dat kan men niet verder gaan.

indien men niet onmiddellijk begint met verdere keuzes te maken voorzie ik een knop "opslaan" nu zou het zo moeten zijn dat deze knop een werkmapaanmaakt met het eerste ingegeven input nml projectnaam. vb projectnaam " calculatie" zou dan het opslaan calculatie.xltm moeten zijn.
knop sluiten spreekt voor zich
knop bereken gaat men naar het volgende userform. ( zoals het nu werkt)
knop opnieuw lijkt me ook duidelijk unloadform en start terug in projectnaam.

Is al een hele boterham maar ja ... :D

alvast bedankt:thumb:

grts
Marc

Voor het opslaan kan je zo iets gebruiken:

Code:
    ThisWorkbook.SaveAs "C:\" & Projectnaam

Ik zou de knop(pen) Enable op False zetten zodat ze niet aangeklikt kunnen worden.
Pas als alle tekstvelden zijn ingevuld, zouden ze weer Enable = True kunnen worden gezet.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ziezo .., ik heb ondertussen nog wat verder geknutseld met het aan maken van de forms.
nu komt het er op neer dat ik jullie hulp nodig heb om deze verder in uitvoering te brengen.

als je in het eerste scherm op knop 1 drukt ga je naar een volgende scherm waar men de keuze heeft uit een aantal mogelijkheden. Tot op heden kan men enkel nog maar de knop nieuwe calculatie aanklikken en doorgaan. hierbij komt een nieuw userform te voorschijn waar bepaalde data dient te worden ingegeven. eens deze ingegeven kan men een aantal keuze's maken ..." opnieuw" - "berekenen" - "sluiten" - "opslaan".
De knoppen "opnieuw" - " berekenen" en "sluiten" werken. de knop "opslaan" zou de ingegeven data moeten opslaan in een nieuwe sheet met de ProjectID als bestandsnaam.
en met een extensie die macro's ondersteunt.

Kan iemand daar al eens naar zien aub?

Alvast bedankt
Grts
Marc

Bijlagen

hallo iedereen,

Zijn er geen kandidaathelpers meer die even dit willen bekijken en me zo op weg helpen?

Laat gerust iets weten dan kan ik de vraag sluiten of kunnen we verder gaan om dit tot een schitterend iets te volbrengen waar andere misschien ook iets aan zullen hebben.

Grts
Marc

hallo iedereen,

Zijn er geen kandidaathelpers meer die even dit willen bekijken en me zo op weg helpen?

Laat gerust iets weten dan kan ik de vraag sluiten of kunnen we verder gaan om dit tot een schitterend iets te volbrengen waar andere misschien ook iets aan zullen hebben.

Grts
Marc

Waar loop je precies mee vast?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Waar loop je precies mee vast?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,
a) waar ik op vast loop.... de bedoeling is dat bij het openen van een volgend usersform het andere sluit en niet blijft open staan.

Heb je het bestandje gedownload? dan kan je ook zien dat er nog een hele boel vragen zijn die onbeantwoord zijn gebleven, waarvoor begrip ...

het is mijn intentie dat wanneer er een beetje aan geknutseld word ik hieruit kan leren en dan zo verder proberen te gaan...

one never know it mythe help me :):):)

Alvast bedankt

Grts
Marc

Oké.
De volgende zaken zijn onder meer gedaan:

• Formaat Startscherm aangepast
  • Knoppen Datainvoer groter gemaakt
  • Knoppen Datainvoer kunnen nu pas aangeklikt worden als alle velden zijn ingevuld
  • Vraag en code bij Opnieuw aangepast.
  • Als je op de userform Keuzescherm kiest voor VP (linksboven), dan wordt Keuzescherm verborgen.

Dan kun je voorlopig weer vooruit.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bijlagen

Oké.
De volgende zaken zijn onder meer gedaan:

• Formaat Startscherm aangepast
  • Knoppen Datainvoer groter gemaakt
  • Knoppen Datainvoer kunnen nu pas aangeklikt worden als alle velden zijn ingevuld
  • Vraag en code bij Opnieuw aangepast.
  • Als je op de userform Keuzescherm kiest voor VP (linksboven), dan wordt Keuzescherm verborgen.

Dan kun je voorlopig weer vooruit.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio,

Alvast bedankt
Het is idd al een verbetering aan dat van mij!:thumb:

Kan je aub nu eens zien om de invoer van een berekeningsform ( van bvb VP) dat dit in de juiste cellen van het blad testformulier komen te staan.?

Het usersform van datainvoer klopt al deze staan in de juiste cellen.

Voor de form zou dit in tabvolgorde in de volgende cellen dienen te komen;
Postnr : W2
beschrijving : I8
Qaunt : AB14
Soort Plaat : D22
mm : H22
Weerstand : AC24
Keuze plaat : AA23
Keuze structuur : AA24
Snijverlies : M47
Isolatie : ( hier is het zo dat wanneer ja is geantwoord er een lijn dient te worden toegevoegd aan de lijst op testformulier onderaan met de vermelding isolatie - soort isolatie - dikte v/d isolatie )
Isolatie in D36
soort isolatie : F36
Dikte : H36
indien uitsnijdingen is aangevinkt, idem als hierboven en met de volgende vermeldingen uitsnijdingen <15cm of >15cm al naar gelang de keuze die is gemaakt.
Uitsnijdingen D37
<15cm of >15cm : F37
Aantal in M37

Alsook even te willen zien of het mogelijk is om bij invoer data er de mogelijkheid is om in de cel projectid er steeds +1 bijgevoegd kan worden.
(bvb startnr. is int001. volgende berekening zou dan int002 moeten worden enz..)
bij druk op opslaan zou dit dan de referentie dienen te zijn om op te slaan.
(Bvb opslaan bij int001 is dan opslaan als int001.extensie werkmap met macro's

weer een hele boterham maar zo heb ik toch al de aanvangscode's om verder te doen voor de ander formulieren ...:o

Alvast bedankt:thumb:;)

Groetjes
Marc

@ eline1994 Graag een eigen vraag maken a.u.b. Het is niet netjes om in een ander zijn of haar vraag jouw probleem aan de orde te stellen. Bovendien is het verwarrend voor de helpers.

hey iedereen,

Nog een vraagje
Kan men vanuit een usersform ingebrachte gegevens naar een ander userform brengen?
deze userform dient dan op zijn beurt afdrukbaar te zijn.

Alvast bedankt

Grts
Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan