• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform automatisch gegevens plaatsen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Budel
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Budel

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2015
Beste,

Ik probeer via een UserForm iets in elkaar te zetten om een mengsel van iets te voorbereiden.
Hierbij moet rekening gehouden worden met het product en overmaat en wat er in vat 1 zit.
Maar op dit moment loop ik vast omdat ik niet weet hou ik in de userform waardes vanuit een tabel ( "data") automatisch in de userform krijgt.
Het is de bedoeling dat indien in de ComboBox1 een product wordt gekozen dat rechts daarvan in de vakken Label1, Label2, enz. automatisch worden ingevuld.
Gegevens staan op een tabblad genaamd Data.
Wie kan mij daarmee helpen.
Tevens heb ik nog een vraag of het mogelijk is om in de userform indien er een waarde in Textbox 18 word ingevuld dat dan automatisch tekst komt te staan uit de tabblad database vanuit de gele kolom.
en zo verder naar onder. Voorbeeld in textbox18 word een waarde ingevuld, label 1 komt de tekst vanuit database AG6 zichtbaar.
Ik weet niet of dit kan, maar wie kan mij hiermee helpen.
Alvast bij voorbaat dank.
Heb het bestandje toegevoegd.

Bijlagen

Voor de eerste vraag.
Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
 With Sheets("Data")
   c = Application.Match(ComboBox1.Value, .Range("A1:A50"), 0)
   TextBox12 = .Cells(c, 2)
   TextBox13 = .Cells(c, 3)
   TextBox14 = .Cells(c, 4)
   TextBox15 = .Cells(c, 5)
   TextBox16 = .Cells(c, 6)
 End With
End Sub

Voor de 2e vraag.
Blad DataBase is gewoon een zootje, wie moet hier wijs uit komen.( kolomkoppen steeds herhalend label1....label 5)
Idem voor de Userform, hier staan 4 x labels 1 t/m 5
Je hebt het over labels maar bedoelt textboxen.
Maak eerst maar eens een fatsoenlijk voorbeeldbestand(kolomkoppen en labels met de juiste benaming).

Beste,

Je hebt gelijk dat het een zootje is.
Maar ik ben er nog mee bezig, toch bedankt voor je reactie en ik ga eerst eens kijken of ik vraag 1 in orde kan maken met de info die je hebt gegeven.

Als de gegevens in een combobox staan dan is het zoeken overbodig. Je kan beter echte tabellen gebruiken dan kan je de databodyrange gebruiken om de combobox te vullen. Voor nu:

Code:
Private Sub UserForm_initialize()
 ComboBox1.List = Sheets("Data").Columns(1).SpecialCells(2).Offset(1).SpecialCells(2).Resize(, 6).Value
End Sub

Code:
Private Sub ComboBox1_Change()
  For j = 1 To 5
    If ComboBox1.ListIndex > -1 Then Controls("Textbox" & j + 11) = ComboBox1.Column(j) Else Controls("Textbox" & j + 11) = ""
  Next j
End Sub

Welke relatie er bestaat tussen de tab 'Data' en de tab 'Database' kan ik niet vinden.

Beste

Beste,

Allereerst is het mij gelukt om vraag 1 op te lossen.
Voor vraag 2 heb ik het bestand wat duidelijker gemaakt en hoop dat jullie hier ook een antwoord op hebben.
In de userform heb ik een vak geel gekleurd waar een waarde ingevuld word.
Indien hier een waarde word ingevuld zo ik graag willen zien dat in de labels langs de onderstaande vakken automatisch de tekst komt zoals daar staat beschreven als voorbeeld.
Dus in het grijze gedeelte en niet in de vakken.
Is dit mogelijk.

Gr. Budel

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met mijn suggestie heb je niets gedaan. En verder is en blijft de tab 'DataBase' een ondoorgrondelijk geheel. In een database staan gegevens geordend en niet als een soort kladblok.

in post#5
Dus in het grijze gedeelte en niet in de vakken.
Lijkt me dat dit is wat je vraagt.
Code:
Private Sub TextBox17_AfterUpdate()
With Sheets("DataBase")
    For i = 17 To 21
        Me("Label" & i).Caption = .Cells(6, i + 16)
    Next
End With
End Sub
Wat hier de zin van is ontgaat me volledig.

Dankjewel

Dit had ik nodig
nu kan ik verder.
Zal de vraag als opgelost markeren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan