• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform begint met hoofdletter

Status
Niet open voor verdere reacties.

arvie76

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2016
Hallo,

Ik heb met behulp van dit forum gevonden hoe ik in een userform standaard de tekst met een hoofdletter kan laten beginnen. Echter kwam ik er bij testen achter dat ik voor de rest geen hoofdletters kan gebruiken. Ook niet als ik de schift-toets gebruik. Dit is eigenlijk niet helemaal wenselijk want soms wil ik bepaalde letters in hoofdletter kunnen laten vermelden bv naam van een afkorting/of een lettercombinatie.

Code:
Private Sub Sugsteekwoord_Change()

If Opt2 Then
cmbWijzigen.Visible = True
End If
Sugsteekwoord.Text = UCase(Left(Sugsteekwoord.Text, 1)) & LCase(Mid(Sugsteekwoord.Text, 2))

End Sub

Kan ik met een kleine aanpassing zorgen dat alles dus wel met hoofdletter begint, maar dat ik zelf kan bepalen of er hoofdletters gebruikt mogen worden, gewoon door de shift toets te gebruiken.

Lcase eruit laten.

Code:
Sugsteekwoord.Text = UCase(Left(Sugsteekwoord.Text, 1)) & Mid(Sugsteekwoord.Text, 2)

Thnx SjonR

Top. was een kleine aanpassing blijkbaar.

Werk nu naar tevredenheid.

Kan een beetje VB lezen, maar mis nog echt de kennis van bepaalde commando's enz.
Maar met behulp van dit forum kom ik er vaak best wel uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan