• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform beveiligen

Status
Niet open voor verdere reacties.

trucker10

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 dec 2008
Berichten
2.881
Hallo , op mijn userform heb ik © Daniel Lommers staan ( label55) , ik stelde me de vraag of het mogenlijk is een VBA code te schrijven indien men © Daniel Lommers ( label55) van het userform weghaalt het userform niet meer bruikbaar is , m.a.w. een beveiliging code voor mijn userform . Iemand die sterk is in het beveiligen van deze zaken ?
 

Bijlagen

  • userbev.zip
    23,3 KB · Weergaven: 52
Is het niet een idee om het veld gewoon te locken en te beveiligen met een wachtwoord in Excel zelf? Dan kun je em niet verwijderen.
 
Hallo Trucker

Wat is precies de reden dat niemand 'jou' userform mag gebruiken.
Heb je hem dan helemaal zelf ontworpen.
Je hebt er dan wel © Daniel Lommers op staan maar het geheel is vlgns mij gewoon een kopie die ik ooit eens geplaatst heb op het worksheet forum.

http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=57943

Is dit pronken met andermans veren?
Dat je hem gebruik heb ik totaal geen bezwaar tegen maar ik interpreteer jou vraag van:
Ik ben hier druk mee bezig geweest en een ander mag daar geen gebruik van maken.

Let wel:
Ik wil geen ruzie of eindeloos een welles nietis discussie.

Met vriendelijke groet en succes met je oplossing.
 
Is het niet een idee om het veld gewoon te locken en te beveiligen met een wachtwoord in Excel zelf? Dan kun je em niet verwijderen.

Als het locken bestand is tegen password recovery is dit een goede optie , ik heb ze de slechte dingen eerst geleerd ( password recovery )
Kan je meer uitleg geven of verwijzen naar ; hoe ik het veld moet locken

Daniël
 
Hallo Trucker

Wat is precies de reden dat niemand 'jou' userform mag gebruiken.
Heb je hem dan helemaal zelf ontworpen.
Je hebt er dan wel © Daniel Lommers op staan maar het geheel is vlgns mij gewoon een kopie die ik ooit eens geplaatst heb op het worksheet forum.

http://www.worksheet.nl/forumexcel/showthread.php?t=57943

Is dit pronken met andermans veren?
Dat je hem gebruik heb ik totaal geen bezwaar tegen maar ik interpreteer jou vraag van:
Ik ben hier druk mee bezig geweest en een ander mag daar geen gebruik van maken.

Let wel:
Ik wil geen ruzie of eindeloos een welles nietis discussie.

Met vriendelijke groet en succes met je oplossing.

Beste popipipo , ik heb hem idd gedownload niet op de lokatie die jij opgeeft " deze van jouw smaakt beter "
De reden waarom ik hem wil beveiligen is louter voor bij ons op het bedrijf , ik heb de opdracht gekregen om iets in elkaar te prutsen voor het bijhouden van uren en taken , door een geschil over ... niet publiceerbaar wil ik dit enkel toepassen binnen ons bedrijf .
Indien ik deze zou willen beveiligen zou ik hem eerder deze avond niet als vb op dit forum hebben gezet .
Alvast bedankt voor de link :thumb:, daar ik zinnes was om ook de functie wijzigen en verwijderen toe te passen .

groetjes ,

Daniël
 
trucker10,

Als je het echt wil beveiligen moet je kijken bij de toegevoegde link.
Dan ben je er zeker van dat niemand er iets aan kan veranderen (wijzigen).
Het kost wel een paar euro's maar dan heb je ook wat.

Kijk daar
 
Laatst bewerkt:
@ Hoornvan , bedankt voor de tip :thumb: Ik ga gebruik maken van de trial periode en de reactie van onze manager af wachten .

Groeten ,

Daniël
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan