Beste Forumleden,
Ik heb een UserForm vraag en specifiek een vraag over CheckBox-en.
Ik ben een werkoverzicht aan het maken voor mijn collega's.
Dat kan uiteraard droog in Excel intypen, maar het is wel fancy om een UserForm daarvoor te gebruiken.
Nu heb ik een bestand gemaakt met daarin verschillende kolommen, te weten:
Omschrijving, Inkoper, Regio, etc.
Voor Omschrijving heb ik een TextBox gebruikt en voor Regio en Inkoper een ListBox.
Nu heb ik een VBA code gevonden die netjes de inhoud van een TextBox en ListBox in een bepaalde cel plaatst.
Maar, nu kom ik er niet uit met CheckBox-en.
Ik heb voor het gemak een bestandje gemaakt met daarin het gevraagde.
Ik wil in kolom C de uitkomst hebben van de CheckBox-en.
Stel, ik geef een vinkje aan Aannemer 1, Aannemer 2 en Ingenieur 2, dan moet de inhoudt van cel C6 worden:
Aannemer 1, Aannemer 2 en Ingenieur 2
Dus de aangevinkte partijen, gescheiden door een komma teken.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Graag jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Joost Gulden
P.S. Dit is de VBA Code die ik gebruk voor de TextBox-en en ListBox-en.
Het stukje code voor CheckBox-en moet dus verweven worden in deze code (denk ik).
Ik heb een UserForm vraag en specifiek een vraag over CheckBox-en.
Ik ben een werkoverzicht aan het maken voor mijn collega's.
Dat kan uiteraard droog in Excel intypen, maar het is wel fancy om een UserForm daarvoor te gebruiken.
Nu heb ik een bestand gemaakt met daarin verschillende kolommen, te weten:
Omschrijving, Inkoper, Regio, etc.
Voor Omschrijving heb ik een TextBox gebruikt en voor Regio en Inkoper een ListBox.
Nu heb ik een VBA code gevonden die netjes de inhoud van een TextBox en ListBox in een bepaalde cel plaatst.
Maar, nu kom ik er niet uit met CheckBox-en.
Ik heb voor het gemak een bestandje gemaakt met daarin het gevraagde.
Ik wil in kolom C de uitkomst hebben van de CheckBox-en.
Stel, ik geef een vinkje aan Aannemer 1, Aannemer 2 en Ingenieur 2, dan moet de inhoudt van cel C6 worden:
Aannemer 1, Aannemer 2 en Ingenieur 2
Dus de aangevinkte partijen, gescheiden door een komma teken.
Hoe krijg ik dit voor elkaar?
Graag jullie hulp!
Met vriendelijke groet,
Joost Gulden
P.S. Dit is de VBA Code die ik gebruk voor de TextBox-en en ListBox-en.
Het stukje code voor CheckBox-en moet dus verweven worden in deze code (denk ik).
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim iRow As Long
Dim ws As Worksheet
Set ws = Worksheets("Werkoverzicht")
'find first empty row in database
iRow = ws.Cells.Find(What:="*", SearchOrder:=xlRows, _
SearchDirection:=xlPrevious, LookIn:=xlValues).Row + 1
'check for a Name number
If Trim(Me.TextBox1.Value) = "" Then
Me.TextBox1.SetFocus
MsgBox "Please complete the form"
Exit Sub
End If
'copy the data to the database
ws.Cells(iRow, 4).Value = Me.TextBox1.Value
ws.Cells(iRow, 5).Value = Me.ListBox1.Value
ws.Cells(iRow, 6).Value = Me.ListBox2.Value
ws.Cells(iRow, 7).Value = Me.TextBox2.Value
ws.Cells(iRow, 8).Value = Me.TextBox3.Value
ws.Cells(iRow, 9).Value = Me.TextBox4.Value
ws.Cells(iRow, 9).Value = Me.TextBox5.Value
ws.Cells(iRow, 11).Value = Me.TextBox6.Value
ws.Cells(iRow, 14).Value = Me.TextBox7.Value
MsgBox "Data added", vbOKOnly + vbInformation, "Data Added"
'clear the data
Me.TextBox1.Value = ""
Me.ListBox1.Value = ""
Me.ListBox2.Value = ""
Me.TextBox2.Value = ""
Me.TextBox3.Value = ""
Me.TextBox4.Value = ""
Me.TextBox5.Value = ""
Me.TextBox6.Value = ""
Me.TextBox7.Value = ""
Me.TextBox1.SetFocus
End Sub
Bijlagen
Laatst bewerkt: