• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform data van blad 1 naar blad 2 of blad 3 enz

Status
Niet open voor verdere reacties.

avesoft

Gebruiker
Lid geworden
11 apr 2011
hallo

ik ben bezig met een excelfile voor mij en mijn collega,s

vraag = op blad 1 worden div userforms geopend en moet de data wat ik daar invoer moet op div bladen in vaste cellen komen te staan

ik heb div vragen maar ik wil stap voor stap doen

zou iemand mij daarmee kunnen helpen , ik heb macro,s op site niet kunnen vinden wel veel van range +1 ed maar naar vaste cel niet

gr arie

De waarde van textbox1 naar cel A1 wegschrijven:

Code:
Range("A1").Value = Textbox1.Value

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio

is mischien beter als ik een bestandje plaats op site

Dat is altijd beter.
Zo kan je vraag beter beantwoord worden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio

als ik project open klik ik op blad invoer voor invoeren van bestelformulier

combobox haal ik gegevens van (gegevens),alles wat ik invoer via userform zou op bestelformulier moeten komen

gr arie

als ik project open klik ik op blad invoer voor invoeren van bestelformulier

combobox haal ik gegevens van (gegevens),alles wat ik invoer via userform zou op bestelformulier moeten komen

gr arie

Dit is voor mij niet duidelijk.
Bij het drukken op de knop Bestelformulier verschijnt al het formulier. Hiervan zijn de comboboxen (voor zover mogelijk ingevuld).
Het is aan te raden om in de namen van de comboboxen aan te geven wat er in staat.
Bijv. Cbo_Naam, Cbo_Klant, Cbo_Monteur, etc.

Met onderstaande code wordt de inhoud van Textbox2 (Objectnummer) en Combobox4 firmanaam) in het bestand geplaatst.

Code:
Private Sub CommandButton1_Click()
With Blad11
    .Range("D7").Value = TextBox2.Value
    .Range("I7").Value = ComboBox4.Value
End With
End Sub

Deze code kan je uitbreiden voor de andere textboxen en comboboxen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Roncancio

sorry voor het vergeten je te bedanken ik ga eerst alle usreforms in orde maken en kom op later stadium er op terug (userforms waren de gegevens niet te zien ) ik ga dit eerst maken

is er geen andere manier voor de file want die is groter als wat ik mag poosten, want dat wat ik hier stuur is maar een gedeelte van het hele bestand

gr arie

Je kunt het bestand zippen of rarren zodat het niet zo groot is.
Ook kan je er voor kiezen om het bestand in een gecomprimeerde directory te plaatsen.
Als ik het zo zie moet er heel veel aan het bestand gebeuren.
Persoonlijk heb ik daar allemaal geen tijd voor.
Als je aan de slag gaat met de code zoals ik al gegeven heb en je geeft aan waar je precies vastloopt dan wordt dat door de helpers zeker gewaardeerd en krijg je ook gerichte hulp.
Succes.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan