• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform: document sluiten

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hallo,

Ik heb een userform aangemaakt die bij het openen van het bestand direct wordt geladen. Wanneer op het kruisje of op "cancel" wordt geklikt wil ik graag dat het document niet wordt geopend. Welke code moet ik hier voor gebruiken?

Sjoerd

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb een userform aangemaakt die bij het openen van het bestand direct wordt geladen. Wanneer op het kruisje of op "cancel" wordt geklikt wil ik graag dat het document niet wordt geopend. Welke code moet ik hier voor gebruiken?

Sjoerd

Hoe bedoel je?
Het bestand is toch al geopend.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb in het userform een tweetal buttons aangebracht. Via deze buttons dient te worden ingelogd. Het userform neemt het hele scherm in beslag. Wanneer je het userform wegklikt komen de tabbladen in zicht en dat wil juist niet.

Sjoerd

Roncancio, het bestand is dan inderdaad al geopend. Wanneer op het kruisje wordt geklikt of op cancel wil ik dat het document sluit.

Sjoerd

Voeg dan onderstaande code aan de userform toe.

Code:
Private Sub UserForm_QueryClose(Cancel As Integer, CloseMode As Integer)
ActiveWorkbook.Close savechanges = True
End Sub

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ik heb de code toegevoegd. Wanneer ik nu op afsluiten klik, komt de melding of ik het document wil opslaan. Is het ook mogelijk dat deze melding achterwege blijft?

En wanneer ik afsluit en gevraagd wordt of ik het document wil opslaan, en dan op cancel klikt kom ik alsnog in het document. Is dit te vermijden?

Sjoerd

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan