Userform en codes aanpassen wanneer er een kolom aan het werkblad wordt toegevoegd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste Helpmijers,

Graag zou ik een oplossing willen hebben voor een bestaand voorraadprogramma dat ik wil uitbreiden tot een volwaardig programma.

Hiervoor stuur ik twee Excelbestanden nl. "Voorraadbeheren origineel 3" (oud) en "Voorraadbeheren origineel 4" (nieuw). De oude versie werkt prima echter heb ik deze in de nieuwe versie (4) uitgebreid door in beide werkbladen een kolom (artikelnummer Leverancier) aan toe te voegen, bovendien heb ik aanpassingen gedaan in de Userform door hier een combobox aan toe te voegen die moet gaan zoeken of deze het artikelnummer van de leverancier kan vinden en zo ja, dat deze de data (vanuit het werkblad) in de userform zet en zo niet dat deze de tekst "artikel niet gevonden" genereert. Tot slot dient deze de gegevens te kopiëren naar beide werkbladen. Echter na uren er mee bezig te zijn geweest zonder resultaat.

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Alvast heel erg bedankt.

Groeten, RobertBekijk bijlage Voorraadbeheren origineel 3.xlsmBekijk bijlage Voorraadbeheren origineel 4.xlsmBekijk bijlage Voorraadbeheren origineel 3.xlsmBekijk bijlage Voorraadbeheren origineel 4.xlsm

Nog een kleinigheidje

Beste Leo,

Heel hartelijk bedankt, volgens mij is het programma bijna correct, echter alleen de veiligheidsvoorraad, dat moet kolom F zijn en volgens mij kijkt het systeem in kolom E (de voorraad). Daardoor krijg ik altijd een info scherm (voorraad info) te zien.

Overigens ben ik heel erg blij dat jij veel vervuiling er uit hebt gehaald. Zoals je waarschijnlijk wel hebt opgemerkt ben ik een No No op het gebied van vba (maar wel erg leergierig).

Ik hoop dat je nog even tijd hebt om dit aan te passen.

Alvast heel erg bedankt.

Groet, Robert

dit deel aanpassen

Code:
MsgBox "Voorraad na deze transactie: " & nvrd & Chr(13) & _
"Aanbevolen minimum voorraad: " & Sheets("Database").Cells(frow, [COLOR="#FF0000"]5[/COLOR]), , "Voorraad Info !!!"

naar

Code:
MsgBox "Voorraad na deze transactie: " & nvrd & Chr(13) & _
"Aanbevolen minimum voorraad: " & Sheets("Database").Cells(frow, [COLOR="#FF0000"]6[/COLOR]), , "Voorraad Info !!!"

mvg
Leo

Zit nog een foutje in

Beste Leo,

Bedankt voor jou snelle reactie.

Helaas is er een foutje ingeslopen door het e.e.a. te verwijderen, waar ik overigens wel heel blij mee ben. Voorheen kon ik bijv. niet verder wanneer ik vergat om uitgifte of ontvangen aan te klikken, ik kreeg dan altijd een bericht en bovendien verscheen de knop (opslaan) pas wanneer alle velden waren ingevuld waardoor je eigenlijk nooit iets kon vergeten. Wanneer ik nu per ongeluk vergeet om op ontvangsten of uitgifte te klikken zet hij ongeacht de hoeveel ik in toets de voorraad op 0.

Bovendien krijg ik nu altijd een scherm (voorraad info) met het aantal en de voorraad. Dat scherm is alleen van belang wanneer ik onder het veiligheidsniveau kom en tot die tijd hoeft dat scherm niet te verschijnen.

Het zou heel fijn zijn als dat nog aangepast kan worden.

Wederom heel erg bedankt, het programma gaat er steeds professioneler uit zien en ik begrijp steeds meer waar de codes voor dienen. Ik hoop straks zoveel mogelijk - zonder jouw hulp - het programma te voltooien.

Nog een fijn weekend.

Groeten, Robert

Werkt perfect

Hoi Leo,

Heel erg bedankt en je hebt gelijk dat ik het zelf moet proberen en dat doe ik ook zeker.

Op dit moment is mijn kennis te gering en ben daarom ook echt heel blij met jouw hulp. Het programma wat ik voor ogen heb is nog lang niet klaar. Mijn bedoeling is een beeld te krijgen van de codes om zo de grondbeginselen onder de knie te krijgen. Daarom vond ik dit programma ook zo leerzaam omdat hier veel elementen/functionaliteiten in zitten die ik nodig heb om tot een compleet programma te komen.

Nogmaals heel erg bedankt en ga er nu mee verder. Eerst wil ik per coderegel een tekst vermelden wat het effect is van de code.

Nog een fijne avond en hoop dat ik binnenkort weer gebruik maken van jouw hulp.

Groeten, Robert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan