• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform enkel op 1 tabblad tonen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Trucker zoiets bedoel ik inderdaad maar om 1 of andere reden komt de userform nu tevoorschijn bij wijzigingen in alle cellen behalve die in C5:C100.

Enkel wanneer er een aanpassing gebeurd in bereik C5:C55 mag de userform te voorschijn komen.

De range in de macro ( voorbeeldje staat op C2:C100 ) pas die aan ; Bij een selection change macro best even het bestandje opslaan en heropenen .
Ik heb wat testjes gedaan en na +/- 8 kliks en wat invoer kreeg ik de Amerikaanse getalwaarde ( datum en tijd PM or AM :evil: ) kan zijn dat ik Excel had zotgemaakt wegens klik , klak .

Ook komt het userform naar tevoorschijn als je na het invullen ( klik op userform ) de cel in kolom C invult nadien is het via een sheet change of er moet nog een uitbreiding aan de macro komen if intersect ...............
Ik verlaat nu de pc voor een kleine 2 uurtjes , nadien kijk ik zeker hoe het verder gesteld is .

Laatst bewerkt:
geen userform, wel een gewone knop die meescrollt als je in de C-kolom op en neer gaat.

Ik wil graag dat de Userform even gedeactiveerd wordt zodat invoer in kolom C mogelijk is. Na de invoer in Kolom C zou de userform echter wel terug tevoorschijn moeten komen (liefst zonder extra klik in C).

Met vbModeless lukt het me niet.

Dit mag jij mij eens even uitleggen :rolleyes:

Volgende codes moeten toegepast worden :
In ThisWorkBook staat deze
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    UserForm1.Show vbModeless
End Sub

Achter het userform staat deze
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
Me.Top = 232
Me.Left = 320
End Sub

Sub DatumNu_Click()
With Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp)
   .Offset(1) = Date
   .Offset(1, 1) = Time
   .Offset(1, 2).Activate
End With
    UserForm1.Hide
End Sub
en achter het tabblad staat deze
Code:
Private Sub Worksheet_Activate()
End Sub
Private Sub Worksheet_Deactivate()
    UserForm1.Hide
End Sub
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
End Sub

blijkbaar was mijn voorbeeldje niet in bijlage meegekomen. Ga in het blauwe vak staan en je krijgt een knop te zien.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan