• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform gebruiken in excel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo danny147 en Roncancio,

Roncancio, de knop aanpassen had ik al toegevoegd en dacht dat het zo de bedoeling was.
De code voor de knop Leeg heb ik aangepast zodat hij in 1x alle velden schoon maakt.
De code voor de knop verwijderen heb ik van Roncancio over genomen.
Ik ben gisteren een aardig tijdje bezig geweest maar het lukte niet, de code voor verwijderen.

We horen wel hoe je het vind.

Ik zie dat je de code voor het leegmaken van de velden hebt overgenomen en gesplitst in om te zoeken naar comboboxen en tekstboxen. Vanwaar die splitsing?
Als je bij het menu Zoeken naar werkaanvragen bij de knop Leeg Leegmaken (verwijzing naar de macro Leegmaken) neerzet, dan ben je direct klaar.:thumb:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo Roncancio,

Ik zie dat je de code voor het leegmaken van de velden hebt overgenomen en gesplitst in om te zoeken naar comboboxen en tekstboxen. Vanwaar die splitsing?
Als je bij het menu Zoeken naar werkaanvragen bij de knop Leeg Leegmaken (verwijzing naar de macro Leegmaken) neerzet, dan ben je direct klaar.

Dit heb ik gedaan omdat ik bij het klikken (bij mij altans) enkel de comboboxen werden leeg gemaakt en als je dan een 2x klikte dan werden pas de textboxxen leeg gemaakt.
Mischien dat het bij jouw anders werkt?

Dit heb ik gedaan omdat ik bij het klikken (bij mij altans) enkel de comboboxen werden leeg gemaakt en als je dan een 2x klikte dan werden pas de textboxxen leeg gemaakt.
Mischien dat het bij jouw anders werkt?
Ja en het verbaasd mij dat na een 2e keer klikken de textboxen werden leeggemaakt aangezien het om dezelfde knop gaat.
Maw als de macro bij de 1e keer niet alles leegmaakte zou de macro dat bij de 2e, 3e en 10e keer ook niet doen.
Wat je zou kunnen doen is een onderbrekingspunt in de code van de knop zetten zodat je de code stap voor stap kunt doorlopen.
Eventueel zet je in de code onder de with:
Code:
Debug.print Ctl.name
In het scherm direct (BEELD - VENSTER DIRECT of CTRL+G) zie je het resultaat van ctl iedere keer als bovenstaande code wordt gerund.
De onderbrekingspunten verdwijnen automatisch na het afsluiten van het bestand. Ook als het bestand opslaat terwijl de onderbrekingspunten nog aanwezig zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Roncancio en Hoornvan ;) ;)

Heb alles aangepast wat jullie het laatst vermeld hadden.

Heb deze morgen een uurtje alles uitgeprobeerd en heb opgemerkt als ik via de verwijderknop op tabblab1 alsook de verwijderknop in userform "zoeken_van_werkaanvragen" Rij 11 wil verwijderen dat er dan in cel B11 ook een 1 komt te staan ipv een 2.

Hopelijk vinden jullie hier een oplossing voor.

Dit is de enige opmerking die ik kon vinden anderzijds sta ik versteld van jullie prestaties die jullie hier neer gepoot hebben. :thumb:

Mijn collega's en ik zullen jullie enorm waarderen, want dit gaat ons uren werk uitsparen om een goed overzicht te hebben over de lopende werkaanvragen bij ons in de centrale werkplaats te SIDMAR Gent.

Heb laatste aanpassing nog bijgevoegd.

Groetjes Danny :thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Vraagje:

Is het de bedoeling dat je voortaan uitsluitend via de userform gegevens gaat wijzigen, toevoegen, verwijderen e.d.? In dat geval kunnen we de telling simpel via de userform berekenen.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nogmaals de file (een kleinbeetje aangepast)
In het zoekformulier / verwijderen (deze is aangepast) maakt hij ook de boxen leeg.

Bijlagen

Beste Hoornvan ;)

Als je nu de eerste verwijderd dan wordt cel B10 0 ipv 1

Groetjes Danny :thumb:

Dit is de nieuwste versie waarin de nummering wordt aangepast bij verwijderingen van zowel het 1e als middenin het tabel.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Laatst bewerkt:
Beste Roncancio,
Bij het testen van jouw laatste versie kreeg ik bij het wegschrijven een foutmelding in rode regel
Code:
Sub Wegschrijven()
Dim lRij As Long
lRij = ActiveSheet.Range("C65536").End(xlUp).Row
Cells(lRij + 1, "C").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Txt_wa.Text
Cells(lRij + 1, "C").BorderAround LineStyle:=xlContinuous
Cells(lRij + 1, "D").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Txt_Omschrijving
Cells(lRij + 1, "D").BorderAround LineStyle:=xlContinuous
[COLOR="Red"]Cells(lRij + 1, "F").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Cbo_Cap_Gr2.Value[/COLOR]
Cells(lRij + 1, "F").BorderAround LineStyle:=xlContinuous
Cells(lRij + 1, "E").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Cbo_Cap_Gr.Value
Cells(lRij + 1, "E").BorderAround LineStyle:=xlContinuous

End Sub
Dit moet m.i. worden
Code:
Cells(lRij + 1, "F").Value = Ingeven_van_werkaanvragen.Cbo_Week.Value

Ik heb de kans nog niet gehad om de volledige thread door te nemen dus is dit elders misschien al opgelost, maar ik wou het toch even melden.
En inderdaad, ik krijg het fenomeen van 2 maal te moeten klikken op Leeg ook.

Resultaat Direct:
Zoeken_werkaanvragen
Lbl_Omschrijving
Lbl_Wa
Lbl_Week
Lbl_Capaciteitsgroep
Txt_Omschrijving
Leeg_button
Annuleer_button2
Lbl_Nr
Txt_Nr
Txt_Week
Txt_Capaciteitsgroep
Zoeken_button
Verwijderen_button
Cbo_WA_nr
Cbo_Aanpassen

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Hallo Roncancio,

Als ik nu met het zoekformulier de 1e verwijderd dan komt er in B10 - 2 te staan inplaats van 1

Ik geloof dat dit nog het meeste problemen geeft, bij mijn versie wordt B10 - 0 inplaats van 1

Hallo Roncancio,

Als ik nu met het zoekformulier de 1e verwijderd dan komt er in B10 - 2 te staan inplaats van 1

Ik geloof dat dit nog het meeste problemen geeft, bij mijn versie wordt B10 - 0 inplaats van 1

Inderdaad. Het is een nogal gekunstelde methode.
Het lijkt mij ook beter om uit te gaan van 1 versie en die (indien gewenst) aan te passen.
Aangezien jouw versie de nieuwste is kunnen we dat daarvoor gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hallo,

Ik geloof dat het nu allemaal werkt zoals het hoort.
De code van de opvolgende nummers kan misschien wat korter deze heb ik met de macrorecorder opgenomen.

Maak van G2
=AANTAL(C9:C65536)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Hoornvan en Roncancio ;) ;)

Bedankt voor alles wat jullie de voorbije week allemaal hebben gedaan voor mij. :)
Voor mij werkt dit perfect.

Heb zelf nog wat aanpassingen gedaan, zie mijn versie.

Groetjes Danny en tot wederhoren. :thumb: :thumb:

Bijlagen

Hallo danny147,

Het ziet er mooi uit zo.
Je moet alleen de formule nog aanpassen in D4 - E4 _ F4 - G4 en
de validatie lijst van Capaciteitsgroep daar staat niets in (E9). =$M$2:$AE$2

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$4;$C$7:$F$29923;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN($B$4;$C$7:$F$29923;2;ONWAAR))
in
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN($B$4;$C$9:$F$29923;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN($B$4;$C$9:$F$29923;2;ONWAAR))

Dan zijn de cellen leeg inplaats van een 0 te tonen.

Laatst bewerkt:
Beste Hoornvan ;)

Bedankt voor de opmerking.
In de cellen B8:G8 heb ik overal een nul geplaatst omdat bij het ingeven van de eerste werkaanvraag deze niet plaatst in de cellen C9:G9 en nu wel.

Want bij de vlogende code moet hij voor cel C9 iets vinden voor alleer hij er iets kan plaatsen.
Code:
lrij = ActiveSheet.Range("C65536").End(xlUp).Row

Op het werk bij aanpassen van werkaanvragen geeft hij de volgende foutmelding
Code:
.TintAndShade = 0
Bij mij thuis doet hij het perfect.
Mag deze regel weg gelaten worden, zoniet voorwat dient hij dan ?

Groetjes Danny. :thumb:

Danny147,

Op het werk bij aanpassen van werkaanvragen geeft hij de volgende foutmelding

Code:
.TintAndShade = 0Bij mij thuis doet hij het perfect.
Mag deze regel weg gelaten worden, zoniet voorwat dient hij dan ?

Deze code heb ik met de macrorecorder opgenomen, omdat hij de lijnen had weggehaald, ook was de kleur weg en heb dit ook met code terug gezet.
Dus ik zou niet weten of hij weggelaten kan worden, ik zou zeggen probeer het want vaak kan de code die je met de macrorecorder maakt korter.
Zelf heb ik geen problemen met het programma, ik werk met 2007, misschien dat er op het werk een andere versie gebruikt wordt?

Misschien dat iemand een kortere code kan die het zelfde doet.
Haal anders die code eruit (niet opslaan) en kijk wat er gebeurd voordat je het opslaat.
Hopelijk vind je de oplossing voor dit probleem, suc6

Beste Hoornvan ;)

Thuis heb ik ook versie 2007 en op het werk is het 2003.

Zal een bestandje maken met de code erin en één met de code eruit.
Ik zal dan zien of er nog een foutmelding is.

Groetjes Danny. :thumb:

Danny147,

Het is het proberen waard en anders moet de code op het werk maken met versie 2003.

Misschien krijg je nu wel en hogere functie op het werk. (lol)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan