Userform gebruiken om bedragen op te tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Smidt

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2009
Beste forumleden,

Onlangs heb ik via dit forum een vraag uitgezet maar geen antwoord op gekregen. Nu vermoed ik dat deze ook te lastig was. Inmiddels ben ik vele avonden verder en heb ik het hele forum en Google afgestruind, echter zonder resultaat. Nu zou ik alsnog graag van jullie expertise gebruik willen maken en heb ik een sterk vereenvoudigde versie als voorbeeld gemaakt. In deze versie werkt het zoeken prima.

Mijn probleem is dat ik sinds kort met een userform werk en deze graag wil gebruiken om in de kolom (sub totaal) het bedrag dat er al staat op te plussen met het bedrag dat ik via de userform heb aangegeven. Inmiddels ben ik zover dat het systeem hele Euro's optelt, echter telt deze de decimalen niet bij het bedrag op, maar neemt de decimalen vanuit de userform één-op-één over :confused:.

Bovendien wijzigt het veld (btw-tarief) in de userform het percentage in een numeriek getal. Dit vindt plaats in de kolom Btw-tarief waar deze 21% in de userform omzet in 0,21. Kan dit aangepast worden zodat het systeem het percentage ook meeneemt en deze de format niet automatisch wijzigt?

Ik hoop op jullie medewerking en zou het echt super vinden als iemand de oplossing weet en deze met mij wil delen.

Alvast heel erg bedankt.

Robert

Bijlagen

Gebruik:

Code:
Private Sub LB_01_Click()
    If LB_01.ListIndex > 0 Then
       For j = 0 To 6
         Me("T_0" & j + 1) = LB_01.Column(j)
       Next
    End If
End Sub

en
Code:
Private Sub Aanpassen_Click()
   Blad6.Cells(LB_01.ListIndex + 1, 1).Resize(, 6) = Array(T_01, T_02,T_03, T_04, T_05, CDbl(Replace(T_06, ".", ",")) + CDbl(T_07))
End Sub

Voorkom overbodige code en overbodige 'meldingen'.

Laatst bewerkt:
Beiden heel erg bedankt voor jullie bijdrage.

Graag zou ik eerst even willen reageren op#3 het bericht van Philiep, trouwens heel fijn voor de extra bijdrage. Wat mij opviel was dat wanneer ik het numerieke gedeelte van het toetsenbord gebruik de hele euro's wel worden opgeteld maar de eurocenten niet.

In antwoord op Snb, allereerst bedankt voor jouw bijdrage, ik ben weer een stap dichter bij een oplossing.

Het optellen gaat hier goed, alleen moet ik de komma van het alfanumerieke gedeelte gebruiken in plaats van het numerieke gedeelte. Want als ik die gebruik gaat de optelling een eigen leven leiden. Bovendien neemt het systeem nog steeds het percentage (format) niet over en maakt hier nog steeds een decimaal van.

Bedankt Philiep voor jouw snelle reactie.

Het optellen gaat nu goed en het format van het percentage blijft nu ook staan, dank hiervoor. Alleen zijn nu een aantal functionaliteiten, die er in zaten, verdwenen. Zo kan ik niet meer zoeken door een nummer in te voeren en wanneer ik één mutatie heb doorgevoerd, kan ik geen tweede mutatie meer inbrengen. Dan moet ik de userform eerst afsluiten en weer opnieuw openen. Op zich ben ik heel erg blij met jou aanvulling waar je direct het totaal bedrag in het venster krijgt te zien, maar ik zou ook graag de overige functionaliteiten willen behouden.

Beste Philiep,

Ik ben helemaal enthousiast hoe goed jouw systeem werkt...ik durf het haast niet te vragen, er is een klein probleempje van cosmetische aard. Wanneer ik een artikelnummer via de zoek module oproep en een bedrag invoer, dan schoont het systeem na de actie de velden niet op, dat doet het systeem wel wanneer ik direct met de muis een artikelnummer aanklik. Misschien dat hier nog een kleine aanpassing voor kan worden bedacht.

Nogmaals heel hartelijk dank tot zover

Nu begrijp ik je vraag niet echt, je bent verplicht om in de listbox te klikken vooraleer je iets kan invoeren. (kwestie van een overbodige msgbox te vemijden)
Kan je beschrijven welke stappen je onderneemt die dit probleem veroorzaakt?

Ik zal dat proberen: wanneer ik bij "Zoek artikel" een nummer invoer, stel 8350 en vervolgens hier op klik, dan verschijnt alle gegevens van dit artikel. Als dan vervolgens bij "Mutatiebedrag" een willekeurig bedrag intoets en dan naar Sub totaal bijwerken ga en deze aanklik, dan dienen alle velden weer blanco te zijn.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te hebben gebracht.

Bijna ;) Wanneer ik een artikel heb ingevoerd dan blijft de lijst rechts halverwege hangen en gaat niet terug naar de eerste regel en wanneer ik abusievelijk een onjuist nummer invoer, krijg ik de foutmelding: Het subscript valt buiten het bereik. Maar ben tot zover al héél erg blij hoor.

Ik durf het haast echt niet meer te zeggen. Feitelijk heb je alles super goed gewijzigd, alleen wanneer ik een mutatiebedrag invoer kan ik, wat eerst wel ging, niet door enteren naar de knop "Sub totaal bijwerken".

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar nu gaat het wel goed. Waarschijnlijk heb ik zoveel scenario's geprobeerd dat er een scenario bij was waardoor het niet ging...ik zal nog even kijken of die weer kan terughalen.

Wat mij wel opvalt en dat had je niet kunnen weten. In de kolom E komen straks formules te staan. (staan er nu nog niet in). Ik heb in E3 even een formule gezet en deze verdwijnt nadat ik een mutatie heb gedaan.

Dat geldt overigens ook voor kolom C, daar stonden wel formules in, deze verdwijnen ook wanneer ik dat artikel heb gewijzigd.

Geen enkel probleem, zet maar de juiste formule in E3, dan pas ik het wel aan maar dan heb je de textbox Totaal niet meer nodig neem ik aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan