Userform gebruiken om bedragen op te tellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een aantal zijn inmiddels verdwenen vanwege het feit dat deze zijn overschreven. bijv. C8 staat ook nog een formule
 
Wat betreft de formule in kolom E mag wat mij betreft een fictieve formule zijn... Dit is nl. slechts een deel van het complete bestand en zal er nadat dit probleem is opgelost een verwijzing naar een andere sheet in komen te staan. Uiteindelijk integreer ik deze.
 
Ook als je dubbel klikt? Bij mij staan er, naast de drop downs, nog een aantal formules in. Zal ik anders mijn bestand uploaden?
 
Trouwens, deze sheet integreer ik straks in een ander bestand, alleen beginnen dan de kolommen op regel 41 i.p.v. de bovenste regel...Hoe kan ik dit later wijzigen?
 
Robert,
Ik ben een ochtendmens, normaal antwoord ik geen vragen meer na 18 uur, de rest is voor morgen.
Ik zal morgen een voorbeeld posten waarin er een formule wordt gezet in kolom C,als je ondertussen een formule kan verzinnen voor kolom E is dat mooi mee genomen.
Het is (nog) niet nodig om uw bestand up te loaden, laten we hier maar eerst de kinderziektes uit halen.
Regel 41 zou geen probleem mogen zijn, je code werkt met de rubr nummers, de regels maken verder niets uit.
 
Philliep,

Ik ben jou echt zeer erkentelijk dat je dit voor mij hebt gedaan en ben al lang blij dat we zover zijn gekomen. De code in cel E3 mag wat mij betreft "=F3" zijn en dat bovendien voor alle onderstaande regels in kolom E. Ik wens je een goede nacht en zie met veel belangstelling morgen een bericht tegemoet...Nogmaals heel erg bedankt.
 
Voorbeeldje met de formules.
 

Bijlagen

  • Grootboekzoeker try-out (v6).xlsm
    101,9 KB · Weergaven: 22
Bedankt Philliep,

De formules blijven nu staan, dank hiervoor. Alleen valt mij op dat een aantal van de vorige functionaliteiten het nu niet meer doen, zoals het doorenteren naar "subtotaal bijwerken" en nadat ik op "sub totaal bijwerken" heb geklikt er geen blanco scherm meer wordt getoond. Wanneer ik een nieuw artikel wil wijzigen staat het mutatiebedrag en het veld "Nieuw subtotaal" gevuld met de laatste wijziging i.p.v. dat het systeem deze op blanco zet.
 
Het valt mij op dat wanneer ik de userform opnieuw open, alles direct goed staat. Is het niet makkelijk dat wanneer ik op "sub totaal bijwerken" heb geklikt het systeem als het ware opnieuw opstart? Volgens mij is dit de oplossing.
 
Philiep, het werkt prima nu :thumb: Dat het scherm even aan en uit gaat neem ik op de koop toe, ik ben al lang blij dat alles nu functioneert. Zou je alleen nog even willen kijken of het ook werkt wanneer alles op regel 44 staat en daarboven andere cellen gevuld zijn?
 
Ik heb het net getest vanaf regel 44.
Dit werkt, had ik ook verwacht.
De code maakt gebruik van de grootboek rekeningnr. in kolom A om de juister regel te vinden, zolang de grootboek rekeningnr. maar één keer voorkomt zal je geen probleem hebben.
 
Dit werkt inderdaad wanneer er boven alleen lege cellen staan. Wanneer ik echter iets er boven invul, zie je in het "Totaal overzicht artikelbestand" alle lege regels.
 
Wat mij opvalt is wanneer je eenmalig op bijvoorbeeld een "8" zoekt en dan het veld leeg maakt, dan staat alles correct. Misschien is het een suggestie wanneer de userform op wordt gestart dat het systeem eerst een waarde in het zoekveld zet en vervolgens deze weer leegmaakt. Het is misschien niet professioneel, maar volgens mij is dit wel de gemakkelijkste oplossing.
 
Ik heb even zelf wat geknutseld (amateur als ik ben). Volgens mij werkt het wel...ik moet het nog even verder uittesten.
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
With LB_00
    .List = Sheets("Persoonlijke instelling").UsedRange.Value
    .ColumnCount = 6
    .ColumnWidths = "70;200;120;40;70;70"
End With
T_06.Value = 8
T_06.Value = ""
Aanpassen.Enabled = False
End Sub
 
Test volgende eens.
 

Bijlagen

  • Grootboekzoeker try-out (v8).xlsm
    103,5 KB · Weergaven: 26
Dat ziet er geweldig uit...:thumb: ik ga hier nog even flink mee aan het experimenteren, mag ik jou hier nog een vraag stellen als ik iets tegen kom wat wellicht handiger is?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan