Hallo,
Ik zoek hulp voor het volgende probleem:
met een stukje code wordt in kolom B in elke cel een formule (iets met VLookup...)gezet. Deze genereert óf een waarde óf een foutmelding "#NB". Nu wil ik in een macro telkens als in kolom B "#NB" tegen wordt gekomen dat er dan een userform in beeld komt waar mbv (2) comboboxen een waarde bepaald kan worden die in de betreffende cel de "#NB" vervangt. Hieronder de code zoals ik het nu heb:
' Codeer_onbekende_items
Dim Onbekende_Code As Variant
Range("B7").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
For Each Onbekende_Code In Selection
Onbekende_Code = ActiveCell.Errors.Item(xlEvaluateToError).Value
If Onbekende_Code = -1 Then
CODERING.Show
Else
End If
Next Onbekende_Code
Als ik deze code stap voor stap met F8 doorloop dan blijkt dat alleen bij de 1e cel in de kolom de waarde van "Onbekende_Code" wordt bepaald en bij elke "next cell" verandert die niet meer mee. ik krijg dus maar één keer de userform te zien terwijl er veel vaker "#NB" in de kolom voor komt.
Wat doe ik verkeerd hier?
Ik zoek hulp voor het volgende probleem:
met een stukje code wordt in kolom B in elke cel een formule (iets met VLookup...)gezet. Deze genereert óf een waarde óf een foutmelding "#NB". Nu wil ik in een macro telkens als in kolom B "#NB" tegen wordt gekomen dat er dan een userform in beeld komt waar mbv (2) comboboxen een waarde bepaald kan worden die in de betreffende cel de "#NB" vervangt. Hieronder de code zoals ik het nu heb:
' Codeer_onbekende_items
Dim Onbekende_Code As Variant
Range("B7").Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select
For Each Onbekende_Code In Selection
Onbekende_Code = ActiveCell.Errors.Item(xlEvaluateToError).Value
If Onbekende_Code = -1 Then
CODERING.Show
Else
End If
Next Onbekende_Code
Als ik deze code stap voor stap met F8 doorloop dan blijkt dat alleen bij de 1e cel in de kolom de waarde van "Onbekende_Code" wordt bepaald en bij elke "next cell" verandert die niet meer mee. ik krijg dus maar één keer de userform te zien terwijl er veel vaker "#NB" in de kolom voor komt.
Wat doe ik verkeerd hier?