• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform instellen als startpagina, kan dat?

Status
Niet open voor verdere reacties.

CygneVoler

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2015
Hoi Excellers,

Ik zit met een vraag en hoop dat er iemand is die me daar antwoord en advies op wil en kan geven.
Is het mogelijk om een userform met twee commandbuttons op te starten zonder dat je ziet dat je in Excel zit?

Wat is mijn gedachte:

Voorbeeld:
Ik heb een Excelbestand dat ik "Openen" noem.
Wanneer je deze opent wordt alleen het "startscherm" (de userform dus) weergegeven met twee keuze knoppen.(de commandbuttens)
Mijn voorkeur gaat uit dat je dus geen tabblad ziet, en overige Excel werkbalken.
Vanaf deze "startpagina" zal nooit een andere opdracht komen als bv printen of het wijzigen van lettertype enz.
Het is de bedoeling dat het alleen een "opstartscherm" wordt.
Door op een van de keuzeknoppen te klikken wordt het "gekoppelde" bestand wat onder de knop zit geopend.
Is dat mogelijk?

Ik kijk uit naar jullie reactie.

Ja dat kan.

Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    Application.DisplayFullScreen = True
    With UserForm1
        .Width = Application.ActiveWindow.Width
        .Height = Application.ActiveWindow.Height
        .Move 0, 0
    End With
End Sub

VenA bedankt voor je reactie. Maar er gebeurt niets...
Kan je me zeggen wat ik niet goed doe ajb?

Excelbestand "Open"
Userform1 gemaakt met 2 buttons

Jouw code plak ik in...?
Workbook, werkt niet,
Userform, werk niet,
Module 1, werkt niet,
Blad1, werkt niet.

Kijk eens waar de code voor een Userform hoort en welke events er zijn:
Userform.jpg

En niet vergeten om de hele handel weer te herstellen.

Als het goed is zit het in de bijlage en anders
Code:
Sub VenA()
  Application.DisplayFullScreen = False
End Sub

Bijlagen

Ik heb veel begrip voor jullie kennis en geduld maar dit gaat op een of andere manier volledig aan me voorbij. Sorry.
Zou je me iets meer willen helpen?

Wat gaat er aan je voorbij? Het voorbeeldje doet toch het gevraagde?

Kijk in de bijlage van VenA in #7. Sla de bijlage op en open het document. Sluit dan het Userform en open deze in het VBA project. Dubbelklik ergens in die ontwikkelmode in het userform. Nu ben je de sectie voor de events binnen een Userform. Daar zie je ook die voorbeeldcode van VenA. En je eigen code voor de knopjes.

Die foutmelding heeft er niks mee te maken. Daarom zei ik, sla de bijlage op. Daarna het opgeslagen document openen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan