Userform kopieren of niet nodig??? (2 vragen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Martijn Kist

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2010
Beste VBA liefhebbers,

Ik heb in Excell VBA een userform gemaakt dat ik graag wil kopieren.

Mijn 1e vraag is of dat uberhaupt mogelijk is? Zo ja, hoe? (maakt het makkelijker).

Mijn 2e vraag is of ik 1 userform voor meerdere doeleinden kan gebruiken? Hiervoor zal ik de situatie schetsen zoals ik het wil gaan gebruiken.

Situatieschets:
1. Op het eerste Userform (Hoofdmenu) kan je bepaalde keuzes (5 mogelijkheden) maken waardoor er een nieuw Userform opent (bij 3 van de mogelijkheden, nieuw product, aanpassen product, zoekmogelijkheid).
2. Op dit userform (Keuzemenu) kan je ook bepaalde keuzes (8 mogelijkheden/productgroepen) maken waardoor er een nieuw Userform opent (bij alle 8 de mogelijkheden).
3. Op dit Userform (Product Informatie) kan je detailgegevens van een product invullen en die met een cmdknop verwerken op een spreadsheet.

Om dit laatste Userform (Product Informatie) gaat het. Moet ik deze nou 24 keer maken (3 keuzes a 8 productgroepen) of kan ik er 1 van maken en dan voor 24 verschillende manieren gebruiken??? (Dan hoef ik ook niet meer te kopieren).

Ik hoop dat iemand hierop antwoorden weet???

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Mvrgr,
Martijn Kist

in plaats van verschillende suerform kun je in 1 userform beter gebruik maken van de multipage.
Het effekt is hetzelfde, de afwikkeling is sneller en eenvoudiger.

De eerste vraag: de eenvoudigste methode is:
Open een tweede bestand, sleep in de VBEditor in de projektverkenner het ene userform naar het andere bestand: daar ontstaat een kopie.
Doe nu hetzelfde vanuit dit tweede bestand terug naar je oorspronkelijke bestand: voilà.

Beste SNB,

Bedankt voor de reactie!

Waar kan ik het multipage vinden?
En hoe werkt dat?

Nogmaals bedankt!

De multipage staat in de werkset besturingselementen.

Laatst bewerkt:
Beste Niels en SNB,

Hartelijk bedankt voor de info. Het is inmiddels gelukt met multipage.

Mvrgr,
Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan