• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform Macro's excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

ExcelHulpgezocht

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jul 2016
Beste excel-experts,

Ik heb hard jullie hulp nodig bij het maken van een terugbetalingsoverzicht in excel.
Bijgevoegd de excel sheet met dummy data.

Input: Data toevoegen (userform)
Overview: Toegevoegde data wordt hier geplaatst en 2x per week wordt dit doorgezet naar een andere afdeling.
Historisch: Hier zou alle historische data verzameld moeten worden.

Opzich werkt de userform prima. Alleen de datum notatie in het overview tabje klopt niet - terwijl deze in het userform wel goed staat. Hoe kan dit?
Verder zou ik graag willen dat zodra er bij het userform gegevens zijn ingevuld en op 'toevoegen' is geklikt - je weer opnieuw (met de datum van vandaag) een klant kan invoeren. Echter verdwijnt nu de datum nadat er één klant is ingevoerd. Hoe zorg ik er voor dat continu de datum van vandaag blijft staan?

Ook zou ik graag willen dat je de laatst ingevulde klantgegevens nog kan wijzigen, dus dat deze data als eerste zichtbaar is of weer terug te halen is.

Het tabblad overview wordt 2x per week opgestuurd en zal dus geleegd worden. Vandaar het tabblad historisch, hier zou ik graag automatisch alle data in willen plaatsen zodat niks verloren gaat.
Is het mogelijk om bij het toevoegen van een nieuwe klant de data te laten plaatsen zowel in het tabblad overview als historisch?

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen!

Alvast heel veel dank.

Met vriendelijke groet,
ExcelHulpgezocht

Bijlagen

Denk mosredna: sla alle gegevens op in 1 werkblad.

Maak zo vaak als nodig met een macro hieruit een selectie voor andere afdelingen.

Hierbij
Alvast een antwoordje voor uw twee datum vragen
Verander de 2 lijntjes code code onder uw knop toevoegen
Code:
Cells(iRow, 1).Value = [COLOR="#FF0000"]CDate([/COLOR]Me.txtDatum.Value[COLOR="#FF0000"])[/COLOR]
Me.txtDatum.Text = [COLOR="#FF0000"]Format(Date, "DD/MM/YY")[/COLOR]
IPV
Code:
Cells(iRow, 1).Value = Me.txtDatum.Value
Me.txtDatum.Text = ""
De rest neemt wat meer tijd in beslag.

Het gebruik van 'Me' is overbodig.

Inderdaad precies wat ik zocht!
Helemaal super, ontzettend bedankt voor uw hulp! :)

Prettige dag nog!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan