• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Userform maken voor zoekfunctie

Status
Niet open voor verdere reacties.

marcel31281

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2015
Goedendag,

Ik heb nu de volgende code in mijn worksheet om het standaard zoekscherm in excel op te roepen.

Sub FindIt()
Application.CommandBars.FindControl(ID:=313).Execute
End Sub

Nu vroeg ik mij af of het mogelijk is om middels een userform zelf een zoekfunctie te maken.
Deze kan ik dan kwa lay out aanpassen aan mijn andere userform.

Alvast bedankt voor de informatie

Hoi,
Uw vraag is mij wat onduidelijk (zeker zonder vbtje) maar bij deze zoekfunctie via userform
Als er vragen zijn help ik u graag verder maar niet zonder vbbestand
greetz

Bijlagen

Hoi, ik kan dit morgen wel eventjes aanpassen, maar wat moet er dan gebeuren? Naar de betreffende rij gaan ? Uw vraag blijft mij wat vaag, post eens een vbtje
greetz

Hoi,

De bedoeling is dat ik elke willekeurige waarde in kan voeren in de userform, vervolgens op zoeken klik en dat hij de zelfde waarde dan opzoekt in het werkblad.

Bijlagen

Hoi,
twee vraagjes
mag(moet) die zoekfunctie in uw bestaand formulier?
zijn de zoekwaarden uniek?
Maar zal morgen wat aanpassingen maken
greetz

Bedankt Cobbe, dit was inderdaad wat ik zocht:thumb::thumb::thumb:
Ik kan weer verder bedankt!!

gast0660 ook bedankt voor alle hulp

Ik heb nog een klein vraagje, is het mogelijk in de userform aan te geven in welke kolom hij de waarde moeten zoeken??

Laatst bewerkt:
Kan ook zonder userform, sluit tekst in tekstvak af met enter of Tab.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Bedankt, dit ziet er ook goed uit, maar heb het toch liever via een userform.
Met indien mogelijk de optie om de kolom te kunnen kiezen waarin naar de waarde gezocht moet worden.

Het gaat om de volgende kolommen waar naar een waarde gezocht moet worden:

- Afdeling
- Kamernummer
- Serienummer
- Datum Onderhoud

Alvast bedankt voor jullie oplossing en hulp!! :thumb:

Waarom gebruik je dan niet de uitklap/selecitefunktie van iedere kolom in de tabel ?

Test deze eens.
Begin je zoekstring te typen in het tekstvak dat overeenkomt met de zoekcriteria. Hoe meer je typt hoe fijner er gefilterd wordt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan