• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform met Listbox

• Onderwerp starter Onderwerp starter lecxe
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lecxe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Ik heb een lijst met gegevens, ik heb als voorbeeld automerken genomen.
Door een druk op de knop moet er een userform verschijnen. Deze userform bevat een listbox die gegevens bevat die ergens op een werkblad staan(in dit voorbeeld staan de gegevens in kolom A, deze kolom wordt straks verborgen.
Dan moet er in de listbox een automerk worden geselecteerd, vervolgens door op OK te klikken wordt deze in (in dit voorbeeld) cel G3 gezet.

Bijlagen

Beste Hans,

Kun je mij uitleggen hoe ik gegevens in een listbox zichtbaar kan maken? Ik heb me klem gezocht in het bestand dat je hebt gemaakt voor Lexce maar kom er niet uit. Kan niet vinden hoe en op welke manier de (auto)gegevens in de listbox zijn en moeten worden geplaatst.

Bvd
Groeten,

Open de visual basic editor (ALT+F11) en dubbelklik op de userform ( in dit geval listform).
Het userform verschijnt nu in een soort ontwerpmodus. klik 1 maal op de listbox, in het eigenschappen venster( als deze niet zichtbaar is op F4 drukken) kun je nu bij Rowsource invullen welke cellen je als invoerbereik wil hebben, bij control source vul de cel in waar je hetgeen wat gekozen wordt wil hebben.

Hans,

Zoals gezegd is jou verhaal duidelijk en is het gelukt om een listbox te maken. Blijft er een vraag: is het mogelijk om bij Rowsource en bij controlsource een ander werkblad op te geven als het blad waarop de gegevens staan? Ik heb namelijk op het ene blad de gegevens staan en op het andere blad moet de betreffende cel worden ingevuld.

Bvd
Groeten,

Pual,

Als ik deze code gebruik komt er een foutmelding en is de zin
sAuto = list.Value geel gemarkeerd. Hier zit dus wellicht de fout. En waar staat sAuto voor?

Private Sub ok_Click()
Dim sAuto As String

sAuto = list.Value
Worksheets("Auto").Activate 'werkblad activeren
Range("A1").Activate 'cel activeren
ActiveCell = sAuto 'cel vullen

listform.Hide
End Sub

Groeten,

Heb net zelf het bestand nogmaals gedownload, en bij mij werkt het. Heb je na het downloaden nog wat veranderd aan het bestand?

sAuto is een gedeclareerde variabele. De 's' staat voor 'string'. In geval van lange macro's weet ik dan altijd welk soort waarde de variabele moet geven.

Paul

Paul,

Bedankt voor de reactie. Het klopt dat wat je gestuurd hebt goed werkt. Het probleem zat bij mij ergens anders en dat is intussen ook opgelost.

Nogmaals bedankt.
Groeten,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan