userform minimaliseren en maximaliseren

• Onderwerp starter Onderwerp starter IngeJ
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

IngeJ

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2016
Beste vba wizards,

Ik heb een formulier gemaakt in een database om makkelijk gegevens weg te kunnen schrijven. Alles werkt zoals het moet, maar ik loop er nu tegen aan dat het formulier niet (tijdelijk) verkleind kan worden. Dit is lastig omdat er gegevens uit een ander programma ingevoerd moeten worden.

Mijn vraag is dus, kan ik een code inbouwen om de userform te minimaliseren naar de taakbalk (en natuurlijk ook weer maximaliseren)

Alvast bedankt mensen!

Bijlagen

Je kunt hem verbergen met Hide en tevoorschijn toveren met Show.

Beste Snb,

Bedankt voor je reactie, maar ik weet niet hoe ik je antwoord moet verwerken in mijn formulier.
Kun je mij een voorbeeld van de code geven?

Dank je wel

Ik heb de code inmiddels ingebouwd op onderstaande manier.

Code:
Private Sub cmdMinimaliseren_Click()
frmPersoonsgegevens.Hide
End Sub

Dat werkt op zich prima, maar is er ook iets te "bouwen" dat je echt naast het kruisje in het bovenste balkje van het formulier zo'n minimaliseer-knopje krijgt?

Bedankt vast!

Ja dat kan, maar het zou nog zo handig zijn moest uw vb bestandje niet beveiligd zijn.

Philiep bedankt voor je voorzetje!

Ik krijg alleen een foutmelding over dat het bijgewerkt moet worden naar een 64-bits systeem, en ik heb geen idee wat dat inhoudt :confused:

Groetjes,
Inge

Als je een formulier wilt verbergen, omdat er een ander formulier geopend moet worden, dan verberg je het eerste formulier met een opdracht in de code waarmee je het tweede formulier opent. En omgekeerd: als je het tweede formulier sluit, dan geef je bij die sluitcode de opdracht om het eerste formulier weer zichtbaar te maken. Een formulier verbergen met een knop op dat formulier kan natuurlijk ook, maar als dat formulier daarna verborgen is, heb je geen knop meer in beeld om het formulier weer zichtbaar te maken :). Dus die moet je dan weer ergens anders op zetten. Ik zou de workflow laten bepalen welk formulier wanneer zichtbaar is.

dat het bijgewerkt moet worden naar een 64-bits systeem
Geen enkel idee?
Ikzelf werk met Office 32 bits en de code werkt zonder probleem.
Als test eventjes opgeslagen als 97-2003 bestand en de code werkt ook.
PS: zet bij de eigenschappen van uw userforms ShowModal op False als je tussen de formulieren wil switchen.

Philiep,

Die aangepaste versie die je gepost hebt is precies wat ik bedoel, helemaal top!

Bedankt!!

Laatst bewerkt:
Hoi,

Zit Module 6 van mijn voorzetje ook in uw echte bestand ?

Hoi,

Inmiddels wel.... haha, dat was dus wat ik fout had gedaan. Ik had je reactie nog niet gezien toen ik daar achter kwam, dus had de opmerking die ik gepost had net aangepast.

Maar werkt helemaal super nu, nogmaals bedankt!

Btw, het hele formulier is zo ontstaan dankzij jouw hulp (in een vorige topic)!

Beste Philiep,

Kun je mij nog even helpen met mijn bestand? Het minimaliseren werkt top, maar ik loop nu tegen een nieuw probleem aan:

De database moet nu gevuld worden met gegevens uit een ander excelbestand, dus ik switch steeds tussen meerdere schermen. Als ik mijn formulier nu minimaliseer blokkeert ie het andere excelbestand, daar kan ik dan niets meer in of mee doen. Zou je dat nog kunnen verhelpen?

Alvast bedankt,
Groet,
Inge

Hoi Inge,
Kijk eens bij de eigenschappen van uw userform, volgens mij staat Show Modal op True, zet die op False.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan