Userform moet weggeklikt worden

Status
Niet open voor verdere reacties.

conceal

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2007
Hallo,

Omdat ik op zoek ben naar een bepaald soort melding die duidelijk is, ben ik middels andere vragen op een Userform uitgekomen. Nu ben ik een beetje aan het testen en loop ik tegen het volgende probleem aan. Als ik het programma wil uitvoeren dan komt het userform tevoorschijn, maar moet ik vervolgens op het 'kruisje' klikken om het programma uit te laten voeren. Het userform blijft wel zichtbaar en verdwijnt dus op het eind van het programma. Weet iemand misschien waar dit aan ligt? Ik gebruik Excel 97... Alvast bedankt!

Groet,
Maikel

Code:
Sub test()
Dim a As Integer

Userform1.Show

a = 0
For i = 1 To 32000
    a = a + 1
    Sheets("Sheet1").Cells(1, 1) = a
Next i

Userform1.Hide

End Sub

Tuurlijk blijft het userform zichtbaar. je geeft opdracht om te openen en dasn de handeling te laten uitvoeren en aan het eind weer te sluiten. waarom je eerst op kruisje moet drukken weet ik niet

Waarom ik op dat kruisje moet drukken is juist de vraag waar ik antwoord op wil.... :D

Kun je ff je bestandje toevoegen. is makkelijker om te kijken wat eraan de hand is

Oke... dit is het bestand waarbij ik de fout krijg. Ik vermeld er nogmaals bij: Ik maak gebruik van Excel 97!

Bijlagen

Voilà, dit is de macro, en hang die macro aan de knop op het blad.

Code:
Sub test()
Dim a As Integer

Userform1.Show
Application.Wait Now() + TimeValue("0:00:01")
Userform1.Hide
DoEvents

a = 0
For i = 1 To 32000
    a = a + 1
    Sheets("Sheet1").Cells(1, 1) = a

Next i

End Sub

In de Eigenschappen van de Userform moet je ShowModal op False zetten, als is dat niet helemaal nodig, wel beter.

Wigi

Hi Wigi,

Sorry, maar je macro werkt precies hetzelfde. Er zit slechts een vertraging in voordat die begint met tellen als ik op het kruisje geklikt heb. Dus... nog steeds moet ik op het kruisje klikken om het programma te laten beginnen.... Ik weet niet of het ligt aan het feit dat ik Excel 97 gebruik???

Gegroet,
Maikel

Ja... inderdaad... dat is nog niet opgenomen in Excel 97. Ik zal dus op zoek moeten gaan naar een andere oplossing. Misschien is een msgbox met een notificatie dat het berekenen even duurt en een ok-knop voldoende... Toch bedankt! :thumb:

Gegroet,
Maik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan