• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Userform probleem

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij deze aangepast.
een unieke code per persoon zou inderdaad veel gemakkelijker zijn maar ben enkel voortgegaan op het voorbeeld van TS. (kan natuurlijk gemakkelijk aangepast worden.)

Bijlagen

Je schrijft het lidnummer weg als tekst. Daarom werkt de Application.Max ook niet in je wissen code.
En waar is de zoekfunctie gebleven? Of moet er door alle namen in de ListBox gescrolld worden om de gewenste naam te zoeken?
In het originele bestand van TS stond een zoekknop, gebruik desnoods de code uit mijn zoekformulier maar steek er toch in waar om gevraagd wordt.

Laatst bewerkt:
ALs e.e.a. in een tabel staat dan mag je ook de laatste rij wel wissen, formules worden dan onthouden. Verder is het onzin om lege rijen in je tabel aan te houden. Gewoon zoveel rijen als je leden hebt, niet meer.

De praat van Warme bakkertje deert me niet. Er is volgens hem maar 1 goede oplossing en dat is die van hem zelf. ik heb de indruk dat hij meer tijd steekt in het afbreken van wat anderen doen dan de tijd die hij steekt in het ZELF meewerken aan een oplossing.

Nog een paar kleine aanpassingen gedaan? de lijst van leden komt nu alfabetisch, dat vergemakkelijkt het zoeken.
Probeer het maar uit en weet te zeggen of er nog foutjes inzitten.

Bijlagen

Praat ? Ik wijs je enkel op fouten in je code.
Trouwens in mijn bestand zat een zoekfunctie (weliswaar in een ander formulier) maar ze zat er wel in terwijl jij gewoon de zoekknop verwijdert hebt en simpelweg een ListBox geplaatst hebt om door te scrollen op zoek naar een naam.
Wie vind er van zichzelf dan dat er maar 1 goede oplossing is ????

• Leuk
Waarderingen: HSV
Zal dan ook maar een duit in het zakje doen aangezien het hier nu akelig stil blijft.
Het wijknr wordt nu berekend in de code, er wordt tevens ineens rekening gehouden met je opmerking in de adreskolom. De achtervoegsels zijn nu niet meer nodig.
Rechts zie je een Textbox met een Listbox onder. Typ de 1ste letter van de achternaam en de ledenlijst wordt gefilterd, hoe meer letters je typt hoe fijner de lijst gefilterd wordt.
Klikken op een naam zet de gegevens in de Textboxen links.
Rechtsonder is een vakje om aan te vinken indien de contributie betaald is.
De totalen heb ik nu bovenaan de tabel geplaatst zodat deze steeds zichtbaar zijn. Als je dubbelklikt op de rode cel krijg je een ander formulier met alle ledennamen die hun contributie nog niet voldaan hebben.
Heb je vragen of bemerkingen laat het dan maar weten.

Bijlagen

Warme Bakkertje
Bedankt voor het meedenken, zeker positief wat je gedaan heeft.
Ik ga het even bekijken.
Thanks

Bakkertje
Ik zie niets verschijnen in de listbox als ik een letter invoerin de tekstbox.
Doe ik wat fout of zit er nog een bug in de script.

Mijn fout. Ik had in laatste instantie nog iets veranderd aan een kolomkop en dit niet gewijzigd in het ophaalbereik.
Probeer eens met deze.

Bijlagen

Hoi Bakkertje
Fijn dat je meewerkt, Alleen de knop Verwijder op het UserForm werkt nog niet.
Het zal fijn zijn als ik een persoon uit de Listbox kan halen en dan verwijderen uit de datasheet.

Vervang de bestaande code door deze.
Dat komt ervan als je last minute wijzigingen aanbrengt en dan het bestand niet meer grondig test alvorens te posten. :(
Code:
Private Sub CommandButton3_Click()
    If (TextBox1 = vbNullString) * (TextBox3 = vbNullString) Then GoTo finish
    If MsgBox("Ben je zeker? Dit kan niet meer ongedaan gemaakt worden!!!", vbExclamation + vbYesNo, "Leden verwijderen") = vbYes Then
        With Blad6.ListObjects(1)
            evalstr = Evaluate("Match(" & Chr(34) & TextBox1.Text & Chr(34) & "&CHAR(5)&" & Chr(34) & TextBox3.Text & Chr(34) & "," & _
                    .ListColumns(2).Range.Address(, , , True) & "&CHAR(5)&" & .ListColumns(4).Range.Address(, , , True) & ",0)")
            .ListRows(evalstr - 1).Delete
        End With
finish:
        TBLedigen
    End If
End Sub

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Betekent dit dat alles nu naar behoren werkt ?

Helaas Bakkertje
Nog 1 foutje ontdekt.
Als ik een lid uit mijn ListBox wil aanpassen of wijzigen, dan krijg ik een fout melding.

En die foutmelding is niet belangrijk genoeg om hier te plaatsen?

Hallo Bakkertje
Toch nog een vraag.
Als ik een lidgegeven ga wijzigen, dan gaat de formule in de kolom Wijknr weg.
Kan dit opgelost worden aub.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan