• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

userform simultaan uitvoering macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

sis123

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2005
Dag,

Ik heb een redelijk lange macro, als die wordt uitgevoerd krijgen de gebruikers het heen en weer flitsen van schermen te zien, verwarrend.

Simultaan zou ik een aangemaakt userform "even geduld aub" willen laten lopen gedurende de uitvoering van de macro

sis123,

Gebruik de bovenste code regel boven aan je code.
De andere zet je onderaan de code

Code:
Application.ScreenUpdating = False
Application.ScreenUpdating = True

sis123,

Gebruik de bovenste code regel boven aan je code.
De andere zet je onderaan de code

Code:
Application.ScreenUpdating = False
Application.ScreenUpdating = True

ok, hierbij is het flikkeren van het scherm weg,
maar kan ik ook gelijktijdig een schermpje met "even wachten aub" tonen ?

Sis123, zie Post #3

Mvg

Rudi

Voer deze oneliner eens uit, dan zie je het.

Code:
Sub tonen()

Blad1.Shapes("Rectangle 1").Visible = True

End Sub

Wigi

Dat is een rechthoek van de werkbalk Tekenen.

Dat weet ik, Wigi, maar hoe bepaal ik de inhoudtekst, en hoe maak ik die zichtbaar ?

Anders, ik wil in het vb bastandje de tekst van schermpje wijzigen, hoe geraak ik eraan ?

Dat weet ik, Wigi, maar hoe bepaal ik de inhoudtekst, en hoe maak ik die zichtbaar ?

Anders, ik wil in het vb bastandje de tekst van schermpje wijzigen, hoe geraak ik eraan ?

Graag ook even lezen wat ik typ aub. :confused:

Post # 9 bevatte reeds de code om het zichtbaar te maken.

Toch nog een kleinigheid ...

Hoe bepaal de de naam van het tekstvlak, bij invoegen naam of ... ? :confused:

Klik erop en dan aanpassen in het naamvak, links van de formulebalk.

sis123, Ik wil dit zelf nog wel 'ns oplossen met een Userform waarbij het ShowModal op False gezet wordt. De code loopt dan gewoon door, terwijl er toch een schermpje getoond wordt. Ik heb er maar ff een voorbeeld van gemaakt (zie bijlage)

Groet, Leo

Bijlagen

sis123, Ik wil dit zelf nog wel 'ns oplossen met een Userform waarbij het ShowModal op False gezet wordt. De code loopt dan gewoon door, terwijl er toch een schermpje getoond wordt. Ik heb er maar ff een voorbeeld van gemaakt (zie bijlage)

Groet, Leo

TOF Bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan